شناسهٔ خبر: 150669 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حضور ۲۰۰ مشاور بهشت‌نشین

شورای شهر در جلسه امروز شورای شهر حسن رسولی در حال صحبت بود که وقتی به کلمه عاقل و بالغ رسید، میکروفن خاموش شد و هاشمی با خنده گفت: تا گفتید عاقل و بالغ بلندگو خاموش شد!

به گزارش«نماینده»، نود و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه به مناسبت هفته ناجا سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ حضور داشت و معتقد بود که ۳۰ درصد تخلفات راهنمایی و رانندگی مربوط به تهرانی‌ها است و از این پس خودروهایی که بالای یک میلیون تومان جریمه داشته باشند توقیف می‌شوند. 

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران از نیروی انتظامی خواست که ساختمان کلاه‌فرنگی میدان شاپور را به شهروندان تهرانی هدیه کند. 

۱۴ مهر به عنوان روز تهران نامگذاری شده بود، برنامه‌های شهرداری در این روز به اذعان امینی نایب رئیس شورای شهر تهران خوب نبود.

امینی در واکنش به بی‌نظمی‌های برنامه روز تهران از سوی شهرداری تهران، گفت: اگر معاونت اجتماعی از برگزاری چنین مراسمی عاجز است آن را هم برون‌سپاری کند. 

وی همچنین معتقد بود که برنامه‌های روز تهران دون شأن تهران بود و اینکه چرا مدیر روابط عمومی شهرداری تهران برنامه این روز را در سالن وزارت اقتصاد برگزار کرده در حالی که شهرداری تهران سالن‌های زیادی دارد.

وی به طعنه گفت که مدیر روابط عمومی شهرداری هنوز فکر می‌کند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی است. 

در جلسه امروز محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران معتقد بود که کمیسیون ماده ۱۰۰ تخلفات را افزایش می‌دهد و به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کند. 

همچنین رسولی عضو شورای شهر تهران پشت تریبون گفت: ما عاقل و بالغ هستیم و در همین هنگام میکروفن خاموش شد و هاشمی به شوخی به رسولی گفت تا گفتید عاقل و بالغ بلندگو خاموش شد. 

همچنین با وجود گذشت ۱۵ روز از آغاز سال تحصیلی هنوز شهرداری لایحه ایمنی سرویس مدارس را به شورا نرسانده و موجب اعتراض شورای شهری‌ها شد.

همچنین در جلسه امروز شورای شهر موضوع انتخاب ۱۰ کارشناس و متخصص در امور فنی جهت مشاوره برای کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح شد. هاشمی رئیس شورای شهر معتقد بود که نباید این موضوع در صحن شورا مطرح شود و در دوره‌های گذشته این طور نبوده است.

علیخانی خطاب به هاشمی، گفت: شما سلیقه‌ای با برخی از موضوعات برخورد می‌کنید. 

هاشمی در پاسخ به علیخانی گفت: چون کار دیگری ندارم همه وقتم را در شورا می‌گذارم. ۲۰۰ مشاور در شورای شهر مشغول به کارند چرا فقط باید این ۱۰ نفر را در صحن علنی بررسی کنیم. 

الهام فخاری، الویری، امینی، حق شناس و فراهانی وسط جلسه علنی، صحن را ترک کردند.

همچنین محسن هاشمی در جمع خبرنگاران در خصوص سرنوشت شهردار تهران گفت:‌سکوت وزارت کشور می تواند نشانه رضایت باشد و یعنی این که وزیر کشور دوست دارد؛ افشانی شهردار بماند.

برچسب‌ها:

نظر شما