شناسهٔ خبر: 150653 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

محدویت منابع مالی در صنعت دارو نیازمند مراقبت ویژه

حمزه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بروکراسی تحویل دارو در داروخانه های شبانه روزی تعدیل شود، گفت:محدودیت منابع مالی در صنعت دارو نیازمند مراقبت ویژه است.

به گزارش «نماینده» احمد حمزه درباره وضعیت بروکراسی موجود درتحویل دارو در داروخانه‌های شبانه روزی، گفت:برخی از داروهای گران قیمت و کم یاب، صرفا در داروخانه‌های خاص توزیع می‌شود که در حقیت این نوع داروها برای بیماران خاص در نظرگرفته می‌شود و این در حالی است که هم اکنون راهکار دیگری برای توزیع دارو برای بیماران مزمن و خاص در شرایط  موجود وجود ندارد.

لزوم مراقبت ویژه در توزیع داروهای کم یاب برای رفاه حال  بیماران

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر از داروهای کم یاب و گران قیمت در عرصه توزیع در داروخانه‌ها مراقب نکنیم، بدیهی است که امکان دارد، داروهای مذکور به طریق قاچاق از کشور خارج شوند بنابراین با  این  تفاسیر مشخص است که  بیماران بر اثر کمبود دارو متضرر خواهندشد.

حمزه افزود :داروخانه داران مجبور هستند، پست‌های کنترلی برای توزیع دارو را  برای بیماران را افزایش دهند زیرا منابع ما در صنعت دارو محدود است البته می بایست تمهیداتی اندیشیده شودکه فردی که نیازمند به دارو است، اسیر بروکراسی نشود بنابراین توزیع دارو بویژه در داروخانه‌های شبانه روزی نیازمند ترسیم سازوکار جدید است تا بیماران برای اخذ دارو معطل نشوند.
مشخصات بیمار حقیقی تنها یکبار به طریق همزمان ثبت و تایید شود
نماینده  مردم کهنوج  در مجلس تصریح کرد :برای جلوگیری از اتلاف وقت بیماران در داروخانه های  شبانه روزی  برای تحویل دارو، الزامی است که مشخصات بیمار حقیقی تنها یکبار به طریق همزمان ثبت و تایید شود.

بروکراسی تحویل دارو در داروخانه‌های شبانه روزی تعدیل شود

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه بروکراسی تحویل دارو  در داروخانه‌های شبانه روزی تعدیل شود یادآورشد:محدودیت منابع مالی در صنعت دارو نیازمند مراقبت ویژه است.

نظر شما