شناسهٔ خبر: 150649 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نرخ سوخت پلکانی می شود؟

امیری خامکانی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: قینت بنزین در سهمیه بندی سوخت تا میزان مصرف معمولی با قیمت متعارف فروخته و محاسبه می شود و اگر فردی بخواند بیش از میزان سهمیه سوخت مصرف کند باید از میزان تعیین شده مبلغ بیشتری پرداخت کند.

به گزارش «نماینده» حسین امیر خامکانی  با اشاره به احتمال سهمیه بندی سوخت، گفت: بحث سهمیه بندی بنزین در کنار کارت سوخت از سوی مسئولان وزارت نفت مطرح شده اما هنوز مشخص نیست که بنزین سهمیه بندی می شود یا خیر.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نیاز عرفی و منطقی یک خانواده در حوزه سوخت با سهمیه موجود در کارت تامین می شود، افزود:  اما اگر فردی بخواهد بیش از نیاز عادی مصرف داشته باشد باید هزینه آن را پرداخت کند همانند حوزه برق که فردی که برای استخر و یا سایر تجهیزات برق بیشتری مصرف می کند باید هزینه های افزون بر مصرف عادی را پرداخت کند تا برق یک خانواده محروم در دل کویر تامین شود.

دولت در حال بررسی موضوع سهمیه بندی بنزین است

وی ادامه داد: خانواده ای که چند خودرو در اختیار دارد و می خواهد از تمامی این خودروها استفاده کند، باید هزینه آن را پرداخت کنند لذا در حال حاضر دولت در حال بررسی موضوع سهمیه بندی بنزین است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سهمیه بندی سوخت تا میزان مصرف معمولی بنزین با قیمت متعارف فروخته و محاسبه می شود، اظهار داشت: اگر فردی بخواند بیش از میزان سهمیه سوخت مصرف کند باید از میزان تعیین شده مبلغ بیشتری پرداخت یا پول سوخت را به قیمت تمام شده پرداخت کند.

هر چه پالایشگاه ساخته می شود، با افزایش مصرف نیاز داخل تامین نمی شود

وی افزود: وزارت نفت و دولت در حال بررسی موضوع سهمیه بندی سوخت هستند و نمی توان قطعی گفت که سهمیه بندی انجام می شود یا خیر، اما  استفاده از کارت سوخت قطعی بوده تا مصرف را مدیریت و مانع قاچاق شد، البته بخشی از مدیریت مصرف نیز به سهمیه بندی باز می گردد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مصرف بنزین هر ساله ۱۰ درصد رشد دارد، تصریح کرد: هر چه پالایشگاه ساخته می شود، در نهایت رشد مصرف سبب شده نتوان نیاز داخل را به صورت کامل تامین کرد، لذا با اعمال سهمیه بندی و کارت سوخت کشور از واردات بنزین بی نیاز می شود، چراکه در ۶ ماه دوم سال نیز واردات بنزین سخت تر است.

نظر شما