شناسهٔ خبر: 150643 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نعمتی: نباید بهانه به دست دشمن بدهیم

بهروز نعمتی.jpg نماینده تهران گفت: امروز همه دشمنان دنبال بهانه هستند، چرا ما بهانه به دست آنها بدهیم.

به گزارش«نماینده»، بهروز نعمتی نماینده تهران در موافقت با لایحه کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم( CFT) اظهار کرد: امروز همه دشمنان دنبال بهانه هستند، چرا ما بهانه به دست آنها بدهیم؟ ما که سال ها است قربانی تروریسم هستیم و برای آن هزینه دادیم و عزیزنمان شهید شدند، چرا ما باید کاری که قبلا باید در دولت های گذشته انجام می‌دادیم آن موقع انجام ندادیم.

وی ادامه داد: اقدامات FATF زمانی پذیرفته است که ما عضویت آن را داشته باشیم، زمانی که عضویت نداشته باشیم یعنی ما به هیچ کدام از آنها پایبند نیستیم. باید مواضع را به صورتی اتخاذ کنیم که خدا پسندانه باشد.

نعمتی تصریح کرد: مگر ما تا امروز یک دینار به تروریست ها کمک کردیم؟ ۴ گروه تروریستی از سوی سازمان ملل تعیین شده که مابقی که شما دوستان مطرح می‌کنید در اگرهاست. ما معتقدیم که نباید به تروریسم کمک مالی شود، اما ممکن است که یک کشوری بر ما حق تحفظ بگذارد، چه کسی می خواهد برای ما حق تحفظ بگذارد، اصلا چه کسی به آن رسیدگی می کند؟الله اعلم!

نماینده تهران افزود: چرا ما با عدم پذیرش CFT برای دیگران مشکل ایجاد کنیم؟ بیش از ۱۸۸ کشور عضویت در FATF را پذیرفتند و بیش از ۶۶ کشور حق شرط گذاشته اند.

وی با اشاره به منافع برجام ادامه داد: حداقل نفع برجام این بود که همه کشورهایی که علیه ما موضع گرفته بودند، امروز همراه ما هستند. ما کوچک ترین مذاکره ای نمی توانستیم با کشورهای دوستمان داشته باشم.

نماینده تهران گفت: ما کشوری هستیم که امروز در حال تعلیق قرار داریم، بعد از ما کشور کره شمالی در لیست سیاه سازمان ملل قرار دارد. قطعا ما اطلاعات سریمان را به کسی نخواهیم داد و این یک اشتباه بزرگی است که مخالفان مطرح می‌کنند.

نعمتی اظهار کرد: قانون اساسی هر کشوری برای آن کشور محترم است و از دولت می خواهیم در مذاکرات هم به این مهم توجه داشته باشد. در بند ۲۴ کنوانسیون به دولت های عضو اجازه داده شده که خود را مستثنی کنند، پس حق تحفظ رای ما محفوظ است.

وی ادامه داد: چرا ما امروز خودمان را می خواهیم به گونه ای معرفی کنیم که حامی تروریسم هستیم؟ اگر همین الان هم رهبر انقلاب دستوری داشته باشند قطعا به CFT رای نخواهم داد، ارتباط مجلس با دفتر رهبر انقلاب رئیس مجلس است. قرار نیست مردم همچون گذشته در بدترین شرایط اقتصادی باشند.

نظر شما