شناسهٔ خبر: 150604 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بررسی پرونده ۸ عضو شورا در هیأت‌ حل اختلاف

الهام فخاری رئیس شورای استان تهران گفت: پرونده ۸ عضو شورای استان تهران در هیأت حل اختلاف در حال بررسی است و هنوز حکمی صادر نشده است.

به گزارش«نماینده»، الهام فخاری درباره آخرین وضعیت پرونده ۸ عضو بازداشت‌شده شورای استان تهران، گفت: پرونده این ۸ عضو در هیأت‌های حل اختلاف درحال بررسی است و تعدادی از آنها در حبس و تعداد دیگری نیز آزاد هستند.

وی بیان داشت: هنوز هیچ حکم نهایی برای این ۸ عضو شورای استان تهران صادر نشده است.

رئیس شورای استان تهران درباره نظارت بر شوراهای شهر و روستا نیز اظهار داشت: هنگامی که حکم اولیه قضایی برای این افراد صادر شد، باعث ایجاد این خبر در رسانه‌ها شد و بعضاً حکم قضایی موجب لغو عضویت فرد در شورا نمی‌شود و باید پروسه آن طی شود.

فخاری گفت: باید با توجه به این شرایط موضوع آموزش را برای اعضای شورای شهر و روستا با حساسیت بیشتری انجام دهیم تا آنها با حدود وظایف خود آشنا شوند.

وی گفت: عده‌ای آگاهانه برای تخلف برنامه دارند که باید شناسایی و بر اساس احکام قضایی با آنها برخورد شود ولی عده‌ای نیز هستند که از سر ناآگاهی و شناخت دقیق قوانین اقداماتی را انجام می‌دهند.

رئیس شورای استان تهران گفت: آموزش باید جدی‌تر به آن پرداخته شود و نقش سیستم‌های نظارتی را پررنگ‌تر کنیم حتی کسانی که آگاهانه برای تخلف می‌آیند با میزان نظارت‌های دقیق به خود اجازه تخلف نخواهند داد و فضا کاملاً شفاف‌تر می‌شود.

فخاری گفت: شورای استان تهران ۱۶ شورای شهرستان را در زیرمجموعه و ارتباط خود قرار دارد که بر مصوبات آنها نظارت می‌کند.

وی گفت: سرکشی به شوراها عضویت در شورای حل اختلاف و رسیدگی به مصوبات در کمیته انطباق از جمله اقدامات نظارتی شورای استان تهران است.

به گزارش خبرگزاری فارس، چندی پیش خبر دستگیری ۸ عضو شورای استان تهران به دلیل تخلفات از سوی استانداری تهران منتشر شد که تا کنون پرونده این افراد در حال بررسی است.

نظر شما