شناسهٔ خبر: 150530 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رکود و تعطیلی در بازار مسکن یک اشتباه استراتژیک اقتصادی بود

قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: رکود و تعطیلی در بازار مسکن یک اشتباه استراتژیک اقتصادی بود که باعث شد حجم نقدینگی در جامعه با بروز شرایط اقتصادی اخیر به سمت بازار ارز و طلا سرازیر شود.

به گزارش «نماینده» اسدالله قره خانی، با اشاره به اینکه مردم در کشور ما نمی خواهند پول راکد داشته باشند و عموما سعی می کنند سرمایه اضافی خود را در جایی با سوددهی مناسب سرمایه گذاری کنند، تصریح کرد: وقتی سیاست درست و کارآمدی در حوزه مسکن نداشته باشیم با بروز کوچکترین مشکلی در این حوزه سرمایه ها به سمت بازارهای دیگری چون ارز و طلا پیش می رود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، درباره نقش بخش خصوصی در رونق بازار مسکن گفت: یکی از مزیت های حضور بخش خصوصی در بازار مسکن، این است که بخش خصوصی پس از نیازسنجی اقدام به ساخت و تهیه مسکن می کند که همین باعث می شود در مقایسه با بخش دولتی دارای مزیت بیشتری باشد.

وی با تاکید براینکه دولت باید به بخش خصوصی میدان بدهد تا در بخش مسکن سرمایه گذاری کند، ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شد میزان نقدینگی زیادی به جامعه تزریق شود و به مثابه یک سیل مخرب عمل کند، رها شدن بخش ساختمان به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیونی به متقاضیان مسکن را با در نظر گرفتن شرایط خاص مفید دانست و افزود: در صورتی که برای بازپرداخت این وام تمهیداتی اندیشیده شود که مردم بتوانند با سهولت بیشتری آن را به بانک بازگردانند اتفاق خوبی است که می تواند رونق را به بازار مسکن بازگرداند.

قره خانی تاکید کرد: اصل موضوع و اعطای تسهیلات به خودی خود اتفاق خوبی است اما باید به این هم فکر کرد که قدرت خرید مردم و همچنین قدرت بازپرداخت آنها را با روش هایی از جمله افزایش حقوق، بالا برد تا سرمایه بانک ها هم در گردش قرار بگیرد و بانک ها با بدحسابی وام گیرندگان ورشکست نشوند.

نظر شما