شناسهٔ خبر: 150476 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هفته آینده؛ بررسی استیضاح وزیر نیرو در کمیسیون انرژی

اردکانیان سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از ارسال طرح استیضاح وزیر نیرو از هیأت رئیسه به این کمیسیون با محورهای حوزه آب و برق خبر داد.

به گزارش«نماینده»، اسدالله قره خانی با اشاره به تقدیم طرح استیضاح اردکانیان به هیأت رئیسه با امضای تعدادی از نمایندگان، گفت: روز چهارشنبه هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی استیضاح اردکانیان وزیر نیرو را با ۲۰ امضا به کمیسیون انرژی ارسال کرد و کمیسیون انرژی نیز براساس قانون این استیضاح را در دستور کار هفته آینده قرار داد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه چرا استیضاح در دستور کار این کمیسیون قرار نگرفته است، افزود: با توجه به اینکه دستور هفتگی کمیسیون از قبل چاپ شده بود، امکان بررسی استیضاح نبود و در هفته جاری موضوع سوال تعدادی از نمایندگان از وزیر نیرو و وزیر نفت در دستور کار قرار گرفته است.
وی سرمایه گذاری در بخش برق، عدم اجرای برنامه ششم توسعه، خاموشی های سال جاری، عدم پرداخت پول برق خریداری شده از نیروگاه های بخش خصوصی، عدم پرداخت پول پیمانکاران، مشکلات آب شرب شهری و روستایی و مسائل فاضلاب های شهری و سدها از جمله محورهای اردکانیان وزیر نیروست.
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نشستی با حضور نمایندگان متقاضی استیضاح و وزیر نیرو در کمیسیون انرژی برگزار می شود، تصریح کرد: وزیر باید در کمیسیون به محورهای استیضاح پاسخ دهد و در صورت عدم اقناع نمایندگان متقاضی، استیضاح در صحن علنی مجلس بررسی می شود.
استیضاح اردکانیان هفته گذشته با ۲۰ امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما