شناسهٔ خبر: 150474 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حجت‌الاسلام رئیسی در قم:

راهکار مشکلات اقتصادی در مذاکره نیست

رئیسی تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: با تکیه بر توانمندی‌های جوانان کشورمان می‌توانیم از این مشکلات هم عبور کنیم و نباید راهکار برطرف‌شدن مشکلات اقتصادی را در مذاکره و راهکار سیاسی جست‌وجو کرد.

به گزارش«نماینده»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی اهواز که در مسجد جامع خاتم‌الانبیا(ص) شهرک پردیسان برگزار شد، با اشاره به دشمنی و دسیسه‌چینی دشمنان در طول چهار دهه انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی با تکیه بر خون پاک شهدا در برابر زیاده‌خواهی ایستاده و هیچ‌گاه در مقابله با دشمنان میدان را خالی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه اراده خداوند همواره بر برتری راه حق در برابر ظلم است، افزود: دشمنان از روز نخست انقلاب برای خاموش‌کردن نور انقلاب که توسط امام راحل بر پایه مردم‌سالاری دینی برپا شده بود تلاش کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: امروزه جبهه مقاومت در کشورهای مختلف با الگوگیری از انقلاب اسلامی در برابر جبهه استکبار شکل‌گرفته و بسیار تأثیرگذار بوده است و پیام انقلاب در سراسر جهان الگوی انسان‌های آزادی‌خواه شده است.

وی با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز عنوان کرد: شهدای این حادثه درس چگونه زندگی کردن را به ما آموزش داده‌اند و دشمنان باید بدانند هر روز شاهد شکست‌های پی‌درپی باشند.

تولیت آستان قدس رضوی هدف از این تحرکات را گرفتن زهرچشم از مردم دانست و تصریح کرد: شکل‌گیری جهالت مدرن در جهان با تکیه بر فناوری‌ها و رسانه‌های نوین شکل گرفته است.

وی با انتقاد از چشم دوختن به دست بیگانگان برای حل مشکلات یادآور شد: روشنفکر کسی نبوده که به غرب و شرق دل بسته باشد و روشنفکر واقعی کسی است که با دشمن‌شناسی وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد.

رئیسی با تأکید بر برپا کردن آتش فتنه در جهان اسلام به‌واسطه داعش و جریان‌های تکفیری اظهار داشت: به‌برکت خون‌های پاک شهیدان هیچ‌گاه این تهدیدات و توطئه‌ها کارساز نبوده و قطعاً شکست نتیجه کار دشمنان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه صدای دشمنان از برخی افراد معلوم‌الحال شنیده می‌شود که با وجود آن‌که بارها رهبر معظم انقلاب تأکید بر رفع ضعف‌های اقتصادی به‌واسطه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درونی کرده‌اند ولی باز هم می‌بینیم صحبت از مذاکره برای رفع مشکلات می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی خودباوری و برنامه‌ریزی درست را راهکار عبور از مشکلات اقتصادی برشمرد و گفت: با تکیه بر توانمندی‌های جوانان کشورمان می‌توانیم از این مشکلات هم عبور کنیم و نباید راهکار برطرف‌شدن مشکلات اقتصادی را در مذاکره و راهکار سیاسی جست‌وجو کرد.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان به‌دنبال سست کردن روحیه و انگیزه انقلابی در کشور هستند، اظهار داشت: آنان به‌دنبال بی‌هویت کردن دانشجویان هستند ولی باید با مدیریت درست و نگاه به ظرفیت‌های موجود به‌دنبال تعالی ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشیم.

نظر شما