شناسهٔ خبر: 150434 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عواقب سیاسی، امنیتی و اقتصادی FATF

ازدید «ابراهیم کارخانه ای» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پایگاه خبری-تحلیلی نماینده رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم در ۳۰ بند پیامدهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی را تشریح کرد.

«نماینده»؛ابراهیم کارخانه‌ای/ نظر به سلطه و نفوذ آمریکا بر گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و اینکه نهاد مذکور به بهانه نظارت بر شفاف سازی اقتصادی کشورها، بطور هدفمند و گزینشی نقش جاسوس مالی را در راستای سیاست های سلطه گرایانه آمریکا و غرب ایفا می نماید و اطلاعات ارائه شده به این نهاد مورد سوء استفاده دشمن قرار می‌گیرد، ضمن تأکید بر هزینه بسیار بالای پذیرفتن شرایط FATF، در قالب ۳۰ بند به بررسی عواقب سیاسی، امنیتی و منطقه ای پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF می‌پردازیم:

۱- برخورد بی سابقه و استثنایی نظارت بر فعالیت‌های مالی بانکی و ارزی جمهوری اسلامی ایران؛ در ابعادی نامحدود و فراتر از آنچه که برای اولین بار در تاریخ هسته ای جهان در برجام اتفاق افتاد.

۲- ایجاد بستر لازم جهت طراحی دقیق توطئه علیه پایگاهها و شریانهای حیاتی اقتصادی کشور در میدان جنگ اقتصادی، با بهره‌گیری از اطلاعات بانکی ارائه شده به FATF که نقش جاسوسی دشمن را ایفا می‌کند.

۳- فراهم شدن امکان نظارت دشمن بر کل کشور در ۲ جبهه نظارت آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای و نظارت FATF بر مبادلات مالی و بانکی کشور.

۴- تسلط سرویس های جاسوسی بیگانه بویژه سرویس های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر کلیه اطلاعات مالی بانکی و ارزی کشور از طریق FATF، در جهت تنگ کردن حلقه محاصره و اعمال توطئه های هدفمند و همه جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران.

۵- الزام جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از سیاست های استعماری FATF به عنوان شرط اصلی ادامه رفع تحریمها که در تضاد کامل با حاکمیت ملی و استقلال کشور و مواضع سیاسی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران است.

۶- فراهم شدن امکان اقامه دعوی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه حمایت از تروریسم به استناد عضویت در کنوانسیونهای پالرمو و مبارزه با تأمین مالی تروریسم توسط کشورهایی که خود پدر تروریسم در جهان و بزرگترینتأمین کننده مالی تروریسم در اقصی نقاط عالم هستند.

۷- همراهی کامل آمریکا و غرب در اعمال توطئه با محوریت FATF علیه جمهوری اسلامی ایران با توجه به مواضع مشترک در موضوع تروریسم و مسایل موشکی و منطقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران.

۸- تکرار سناریو تلخ پذیرش مشروط برجام، در پیوستن به کنوانسیونهای استعماری و مورد تأکید آمریکا و غرب.

۹- پیوند زدن کلیه اطلاعات اقتصادی کشور به ریسمان لرزان ادعای حق شرط؛ در حالیکه مفاد صریح معاهدات بین المللی توسط قدرتهای سلطه گر نادیده گرفته می شود و آمریکا به راحتی برجام را زیر پا می‌گذارد.

۱۰- عدم اتخاذ تصمیم صریح و قاطع دستگاه سیاسی و دیپلماسی در رابطه با مواضع خصمانه رییس FATF علیه جمهوری اسلامی ایران و اعلام همکاری نزدیک آن با رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی (پایه گذاران و تأمین کنندگان مالی تروریسم در منطقه) و وادار کردن دیگر کشورها به مشارکت در تحریم و توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران.

۱۱- ایجاد شکاف و دو قطبی شدید در فضای فکری جامعه بویژه پس از نادیده گرفتن هشدارهای مکرر نیروهای انقلاب در موضوع برجام.

۱۲- شروع اجرای توطئه های از قبل طراحی شده توسط آمریکا در همگامی با FATF ، با قطعیت یافتن پذیرفتن شرایط ۴۱ بندی برنامه اقدام به نحوی فراتر از آنچه در برجام اتفاق افتاد. خصوصاً اینکه پذیرفتن شرایط FATF منوط به خروج نام ایران از لیست سیاه نیز نگردیده و در برنامه اقدام صرفاً به بررسی گام بعدی از سوی FATF اکتفا شده است.

۱۳- فراهم شدن بستر جدید طراحی آتش تهیه جنگ هدفمند و هماهنگ روانی و اقتصادی در فضای روحی و روانی جامعه، علیه جمهوری اسلامی ایران بر اساس دسترسی دشمن به اطلاعات اقتصادی ارایه شده به FATF.

۱۴- غیر قابل محاسبه بودن خسارت های ناشی از ارائه اطلاعات مالی و بانکی و ارزی کشور به نهادی جاسوس و غیر قابل اطمینان که رئیس آن عضو اتاق جنگ وزارت خزانه داری آمریکا و از طراحان عملیات جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

۱۵- فراهم شدن امکان شناسایی دقیق طرف های خارجی مورد معامله با جمهوری اسلامی ایران در تأمین کالاهای اساسی، استراتژیک و مورد نیاز کشور و هدف قرار دادن آنها در جهت قطع معامله با جمهوری اسلامی ایران.

۱۶- اقدام به انسداد مجاری واردات ارز به داخل کشور و کاهش سطح معامله دیگر کشورها با جمهوری اسلامی ایران از طریق شناسایی رد پای صرافی ها و دیگر راههای ورود ارز به داخل کشور.

۱۷- شناسایی مبادلات مالی و بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی مندرج در لیست تحریم های اعلامی و الزام نهادهای داخلی به تحریم‌ آنها ( خود تحریمی) که اجرای آن منجر به ایجاد گسست و از هم پاشیدگی در نظام اجرایی و خدشه بر حاکمیت ملی و استقلال کشور می گردد.

۱۸- فراهم شدن بستر توطئه علیه مراکز حساس دفاعی، امنیتی و نظامی توسط دشمن، بر پایه ردیابی مبادلات مالی و بانکی صورت گرفته با این نهادها.

۱۹- تکرار سناریوی تلخ برجام در انجام تعهدات نقد ایران شامل ارائه کلیه اطلاعات اقتصادی کشور و اعطاء حق نظارت دشمن بر کلیه مبادلات مالی بانکی و ارزی کشور ( کاپیتولاسیون اقتصادی ) در برابر وعده های فریبکارانه FATF در رفع محدودیتهای اقتصادی که به بهانه های مختلف محقق نخواهد شد.

۲۰- فراهم شدن امکان طرح دعوای سیاسی و قضایی علیه جمهوری اسلامی به بهانه مبارزه با تروریسم و الزام جمهوری اسلامی ایران به جرم انگاری جدید در قوانین قضایی کشور در چارچوب مفاد کنوانسیون پالرمو که نقض حاکمیت قضایی کشور است.

۲۱- کامل شدن حلقه محاصره اقتصادی و امکان اعمال هماهنگ توطئه های هدفمند و برنامه ریزی شده سیاسی، امنیتی و منطقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران در قالب کنوانسیونهای مبارزه با تأمین مالی تروریسم و جرایم سازمان یافته فراملی ( پالرمو) با هدف بر اندازی نظام اسلامی.

۲۲- تنگ تر شدن حلقه محاصره و نقطه زن نمودن تحریم های آمریکا با توجه به سلطه آمریکا بر FATF و اطلاعات دقیقی که از طریق رییس آمریکایی آن در اختیار اهداف توطئه گرایانه آمریکا قرار می گیرد.

۲۳- برنامه ریزی هدفمند و هماهنگ آمریکا و غرب در جهت مهار و توقف فعالیتهای موشکی و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران با محوریت FATF به بهانه مبارزه با تروریسم و ناامنی در منطقه.

۲۴- عدم خروج نام ایران از لیست سیاه حتی در صورت پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF؛ به بهانه عدم همراهی جمهوری اسلامی ایران دراجرای گامهای طراحی شده بعدی که پایانی جز تحقق کامل خواسته های FATF بر آن متصور نیست.

۲۵- کاهش امنیت اقتصادی و سطح سپرده گذاری در بانکها به علت دامن زدن آمریکا به جو روانی عدم امنیت در مبادلات مالی و بانکی ناشی از تسلط این کشور بر  FATF.

۲۶- عواقب ناشی از اعلام حزب الله به عنوان یک گروه تروریستی و نیز شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ردیف این گروها از سوی FATF.

۲۷- درخواست گره گشایی اقتصادی از نهادی که هدف آن کمک به براندازی نظام اسلامی است و زیر نظر مستقیم آمریکا مدیریت و برنامه ریزی می شود و بر همین اساس تا کنون تنها دو کشور ایران و کره شمالی در لیست سیاه FATF قرار گرفته اند.

۲۸- طراحی و برنامه ریزی هدفمند آمریکا و غرب در قالب FATF با هدف ایجاد شکاف بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو جبهه مقاومت و گروههای جهادی در منطقه.

۲۹- تکمیل شدن حلقه نظارت هسته ای و نظارت مالی و بانکی در جهت اعمال توطئه مشترک و برنامه ریزی شده غربی عبری و عربی علیه جمهوری اسلامی ایران

۳۰- واداشتن عوامل نفوذی دشمن به تراکنش های هدایت شده در جهت اعمال توطئه برنامه ریزی شده و هدفمند علیه جمهوری اسلامی، مشابه توطئه هایی که در عرصه هسته ای توسط عوامل نفوذی دشمن صورت گرفت.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم

نظر شما