شناسهٔ خبر: 150405 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا

قبول استعفای وزیر صنعت منطقی‌ترین انتظار از دولت است

صدیف بدری/43 نماینده مردم اردبیل گفت: با توجه به نابسامانی های موجود در اقتصاد کشور، قبول استعفای وزیر صنعت و معرفی فردی با صلاحیت برای سکانداری وزارت صمت منطقی ترین انتظار از دولت است.

به گزارش«نماینده»، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به اینکه  طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن و تجارت در جلسه کمیسیون صنایع حضور پیدا کند و پاسخ نمایندگان استیضاح کننده را دهد، گفت: وزیر صمت در این جلسه حضور نیافت.

وی افزود: با عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه کمیسیون صنایع، تغییر وزیر صنعت با استعفا یا عدم اعتماد از طرف مجلس حتمی است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در شرایط نابسامان اقتصادی کنونی کشور تغییر تیم اقتصادی دولت ضروری است و اعتقاد دارم لازم است دولت به سرعت نسبت به تغییرات اساسی در تیم اقتصادی و راهبردهای اساسی برخورد با مشکلات موجود اقدام کند.

وی اضافه کرد: اگر تا روز یکشنبه هفته آینده رئیس‌جمهور استعفای شریعتمداری را قبول نکند و یا وی را عزل نکند، وزیر صنعت و معدن و تجارت باید در صحن علنی پارلمان حاضر و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

بدری اعتقاد دارد:  تورم افسار گسیخته، کاهش ارزش پول ملی، نوسانات شدید و مداوم ارز، نابسامانی و سوء مدیریت در بازار خودرو، تشدید مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، عدم مقابله جدی با قاچاق و پیشگیری از گرانفروشی و احتکار به نحوی است که امکان ادامه فعالیت وزیر فعلی صمت را غیرممکن می‌سازد.

برخی از نمایندگان مجلس نیز عدم حضور  شریعتمداری در کمیسیون تخصصی را به این معنا می دانند که وی حاضر نیست پاسخ نمایندگان را بدهد.

نظر شما