شناسهٔ خبر: 150395 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پور ابراهیمی:مشکلات اقتصادی قابل حل است

پورابراهیمی// رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مشکلات اقتصادی را قابل حل دانست و گفت: با جلوگیری از فساد و رانت می‌توانیم از این بحران اقتصادی عبور کنیم.

به گزارش «نماینده» ، محمدرضا پورابراهیمی، شرایط اقتصادی کرمان را بسیار خاص دانست و تصریح کرد: دلیل این موضوع سیاست‌های غلط ارزی است که باعث التهاب و نگرانی در جامعه شده است.

پورابراهیمی به نوسانات ارزی اشاره کرد و ادامه داد: در طول سال‌های گذشته دفعات زیادی در کشور با شوک ارزی مواجه بودیم و از دولت فعلی انتظار داریم که این دوران را به نحوی مدیرت کند که کمترین فشار به مردم وارد شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یادآوری سخنان رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل، عنوان کرد: ادبیات نظام آمریکا همین است، آنان در کشورهای منطقه با همین ادبیات وارد شده‌اند و با این سیاست پیش می‌روند.

وی تنها دلیل پذیرش برجام علی‌رغم دلسوزی‌های برخی را اقتصادی عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی برای اقتصاد وارد مذاکره شد و با توجه به اعتقادات خود به همه بندهای این قرارداد عمل کرد اما طرف مقابل آن را انجام نداد و این رفتار آن‌ها ادامه دارد و بسیار وقیحانه است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور آمریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا بداند تا زمانی که مدافعان جمهوری اسلامی هستند این مسیر ما ادامه دارد و خواب آنان برای ما تعبیر نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش قدرت خرید را باید مدیریت کرد چراکه قشر ضعیف و کم‌درآمد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پورابراهیمی مشکلات اقتصادی را قابل حل دانست و اظهار کرد: با جلوگیری از فساد و رانت می‌توانیم از بحران اقتصادی بگذریم.

وی با اشاره به این که ما همه مسائل را پیگیری می کنیم، عنوان کرد: حدود ۲ ماه است که وزیر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی نداریم و رئیس جمهور باید به آن توجه داشته باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که نمی‌توانند، مسئولیت خود را رها کنند، دولت باید به خود بیاید و مشکلات کشور را حل کند.

وی که در گردهمایی سنگرسازان بی سنگر جنوب شرق کشور و یادواره ۱۳۰ شهید تیپ مهندسی رزمی خیبر جهاد کرمان، سخن می‌گفت، گفت: به برکت دفاع مقدس داریم مسیر مملکت را با عزت و افتخار طی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر آن رشادت‌ها نبود نمی‌توانستیم بخش زیادی از این مشکلات را پشت سر بگذاریم و اکنون داریم از ذخیره ۸ سال دفاع مقدس خرج می‌کنیم، این گنج تمام نشدنی باید شرایطی را فراهم کند تا بتوانیم از این ذخیره به نحو مطلوب استفاده کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به علل موفقیت‌های جمهوری اسلامی پرداخت و به زحمات گروه مهندسی خیبر در دوران دفاع مقدس، اشاره کرد و افزود: در سال‌های پایانی جنگ در دوران دفاع مقدس، در جبهه بودم و هنوز رشادت‌های رزمندگان را در عملیات‌ها به خاطر دارم.

نظر شما