شناسهٔ خبر: 150393 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: جماران

بهره برداری از ۱۱۰ مدرسه اهدایی رهبر معظم انقلاب

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: حدود ۱۰۰ شرکت اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کردیم و تمام درآمدهایمان را به محرومیت زدایی اختصاص دادیم و فعالیت ها نیز در همین مناطق انجام می گیرد.

به گزارش«نماینده»، محمد مخبر روز چهارشنبه در آیین افتتاح همزمان ۱۱۰ مدرسه برکت افزود: از محل فروش دارایی های ستاد اجرایی مبلغی سرمایه گذاری نمی شود و تمام فعالیت های این ستاد در مناطق محروم است.
وی افزود: همواره می گویم باید اقتصاد در اختیار مردم باشد یکی از دوستان توئیتی کرده و گفته چرا خود ستاد اجرایی این کار نمی کند، من پاسخ می دهم که ما همواره تمایل داریم بنگاه اقتصادی را به مردم واگذار کنیم در سال ۹۴، حدود ۱۵۴ شرکت در اختیار داشتیم ولی تعداد این شرکت ها به ۵۵ شرکت کاهش یافته و همه آنها به بخش خصوصی واگذار شد.
مخبر با اشاره به وضعیت ایران در گذشته تصریح کرد:‌ ایران در سال ۵۶، حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت داشت، ۶ میلیون بشکه نفت استخراج و ۵ میلیون بشکه نفت می‌فروخت. در آن زمان بانک جهانی اعلام کرد که ۴۶ درصد مردم ایران زیر خط فقر مطلق هستند، یعنی بیش از ۱۴.۵ میلیون نفر جمعیت زیر این خط هستند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: امروز جمعیت کشورمان به ۸۵ میلیون نفر رسیده است، زیر ۲ میلیون بشکه نفت می‌فروشیم، اما بر اساس آمار بانک جهانی ۹.۵ درصد جمعیت یعنی ۷.۵ میلیون نفر زیر خط فقر هستند.
مخبر با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: تاکنون این ستاد ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است ضمن اینکه محور اصلی ما در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) موضوع اشتغال است و بنده به صورت روزانه میزان اشتغال ایجاد شده را توسط این ستاد در کشور کنترل می‌کنم.
وی همچنین از مسئولان استان خوزستان خواست، اسم ۲۴ مدرسه برکت در این استان را به نام ۲۴ شهید حادثه تروریستی اهواز نامگذاری کنند.
۱۱۰ مدرسه برکت اهدایی رهبر معظم انقلاب به دانش آموزان در مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار امروز چهارشنبه در مراسمی به طور همزمان در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

نظر شما