شناسهٔ خبر: 150368 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جلیل مختار:

افزایش قیمت کالاهای اساسی، خانوارها در خرید با مشکل مواجه کرده است

مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش قیمت کالای اساسی باعث شده برخی خانوارها قادر به خرید حتی یک کیلو گوشت یا حتی میوه هم نباشند.

به گزارش «نماینده» ، جلیل مختار در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (‌سه‌شنبه ۳ مهر ۹۷) با اشاره به حادثه تروریستی چند روز قبل اهواز گفت: هر گونه ادعای واهی رسانه‌های بیگانه که فتنه‌گری را دنبال کرده و حادثه اخیر اهواز را به قومیت‌های مختلف در خوزستان منتسب می‌کنند، قویا محکوم و تکذیب می‌کنم و این حوادث توسط عیاران و جیره‌خواران استکبار جهانی است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آبادان امروز ویترین مشکلات و سوء مدیریت کشوری است و تابلوی تمام نمای محرومیت، تبعیض و بی‌عدالتی است. آبادان امروز سکوی پرتاب مدیران بی‌رزومه و بی‌تجربه که طرح کارآموزی خود را در شهر ریشه‌دار آبادان می‌گذرانند، شده است.

وی افزود: آبادان در کنار بهمن‌شیر تشنه، در کنار پالایشگاه بیکار و در کنار منطقه آزاد محروم است و سیاست‌های نابخردانه و تبعیض‌های ناجوانمردانه هزاران نفر از مردم این شهر را مجبور به کوچ از شهر خاطره‌انگیز خود کرده است.

مختار خطاب به رئیس‌جمهور گفت:‌ معضلات وورد اتباع خارجی بدون ویزا باتوجه به عدم فراهم آوردن زیرساخت‌های عرضه کالا  امروز آبادان را به آتش زیر خاکستر مبدل کرده زیرا مردم توان پرداخت قبض‌های نجومی آب و برق را ندارند. همچنین به دلیل افزایش قیمت کالای اساسی بعضی از خانوارها قادر به خرید حتی یک کیلو گوشت و یا میوه نیستند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تنها تعطیلی منطقه آزاد برای مردم آبادان رکود در ساخت و ساز به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت مسکن است و تصمیمات غیرکارشناسی باعث شده که امروز تهیه مایحتاج ساده برای خانوار آبادانی به آرزو تبدیل شده است. بگذریم که خرید ماهی که قوت همیشگی مردم این شهر ساحلی بود دیگر برای قشر مرفه آبادانی هم ممکن نیست.

وی در پایان گفت: منطقه آزاد امروز به حیات خلوت مدیران بازنشسته‌ای تبدیل شده است که عکس فیش‌های نجومی آنها بر زخم فقر مردم آبادان نمک می‌پاشد.

نظر شما