شناسهٔ خبر: 150367 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

داریوش اسماعیلی:

قوه قضاییه و وزارت اطلاعات علاوه بر برخورد با مجرمین اقتصادی تمرکزشان را بر پیشگیری بگذارند

داریوش اسماعیلی43 نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: قوه قضاییه و وزارت اطلاعات باید علاوه بر برخورد سریع و صریح با مجرمین اقتصادی تمرکز خود را بر پیشگیری بگذارند و از طریق سازمان بازرسی کل کشور و یا سایر روش‌ها قبل از وقوع جرم اقتصادی مانع آن شوند.

به گزارش«نماینده»، داریوش اسماعیلی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه ۳ مهر ۹۷) گفت: بی‌شک اقتدار امروز انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان و بازی گرفتن آن به عنوان یکی از قدرت‌های تأثیرگذار در معادلات جهانی به برکت خون شهدا، ایثار رزمندگان، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس است و درست به همین دلیل است که دقیقاً در اولین روز هفته دفاع مقدس تروریست‌های مزدور از خدا بی‌خبر قساوت و خباثت خود را در قالب حمله به زن و مرد و کودک و مردم بی‌گناه به نمایش می‌گذارد. 

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بی‌شک این جنایات ادامه توطئه آمریکای جهانخوار و ایادی دست‌نشانده آن‌ها در منطقه است که قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وی افزود: در جنگ اقتصادی فعلی آمریکا و ایادی آن علیه انقلاب اسلامی که با به هم ریختگی بازار ارز و سکه و افزایش قیمت‌ها و سوءاستفاده‌های تعداد کمی از افراد سودجو که نقش ستون پنجم اقتصادی را بازی می‌کنند ما را به یاد آغاز حمله نظامی حزب بعث عراق به مرزهای جنوبی و غربی کشور در سال ۵۹ می‌اندازد که چگونه صدام با پاره کردن قرارداد الجزایر با تمام توان و در حالی که هیچ آمادگی از سوی جمهوری اسلامی وجود نداشت حمله خود را شروع کرد و در فاصله زمانی کمی حتی تا پشت دروازه‌های اهواز نیز رسیدند اما مقاومت مردم، حضور نیروهای بسیجی، وحدت و انسجام ملی و اطاعت کامل از امام راحل موجب شد که نه تنها دشمن کاری از پیش نبرد بلکه جمهوری اسلامی را به یک مقتدر جهانی تبدیل کند. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مردم شریف ایران مطمئن و امیدوار باشند که این جنگ اقتصادی نیز که برخلاف امضا و تعهد قبلی آمریکایی‌ها به وقوع پیوست همانند جنگ نظامی قبلی رفته رفته و با برنامه‌ریزی‌ها با پیروزی انقلاب اسلامی همراه خواهد بود اما لازمه پیروزی و موفقیت ما در این جنگ مستلزم شرایطی است که درک و فهم مشترک از اوضاع فعلی توسط همه ارکان نظام و متعاقباً و رسیدن به راه‌حل مشترک اولین سازوکار آن است. در این راستا وحدت، همفکری و همکاری واقعی و صادقانه همه نیروهای مؤمن به انقلاب و حاکمیت تفکر بسیجی ضروری است. 

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط موجود نزاع و برخورد جناح‌های داخل نظام و انتقام‌گیری از یکدیگر قطعاً حرکت در نقشه دشمن است. مصیبت آنجایی به وقوع می‌پیوندد که معدود افرادی که قطعاً نقش ستون پنجم را دارند سعی می‌کنند به انتقام‌گیری از انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازند. با کمال تأسف این موضوع گاهی اوقات از تریبون مجلس شورای اسلامی که حاصل خون بیش از ۲۵۰ هزار شهید است به وقوع می‌پیوندد. 

وی افزود: همه باید بدانیم که در یک پیچ تاریخی و آن هم کمرکش کوهی قرار داریم که حرکت ما به سمت قله است و بنابراین همه باید به هوش باشیم تا حرکت صعودی‌مان را به سلامت ادامه دهیم. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دولت باید ضمن ترمیم حقوق کارکنان شریف دولت و توجه ویژه به معیشت قشر ضعیف و متوسط جامعه تمرکز اصلی خود را بر روی تقویت تولید بگذارد. در این راستا کاهش و یا حذف مالیات‌ها و حق بیمه واحدهای تولیدی و در عوض جلوگیری از فرار مالیاتی از طریق استفاده از سیستم‌های مکانیزه و الکترونیکی و کارت‌خوان‌ها بگذارد. 

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چه شده است که گاهی اوقات بعضی از مسئولین اعم از وزرا، معاونین و مدیران و حتی متأسفانه برخی از نمایندگان مجلس خود را ناامیدتر از مردم می‌دانند آیا مردم باید به مسئولین امید بدهند و یا برعکس از مسئولین باید امید بگیرند؟ وقتی مسئولی از مدت‌ها پیش از اعمال تحریم‌ها اعلام می‌کند که با انجام تحریم‌ها طوفانی در راه است یعنی خودش ناامید است و با این شرایط چه انتظاری از دیگران وجود دارد. 

وی افزود: قوه قضاییه و وزارت اطلاعات باید علاوه بر برخورد سریع و صریح با مجرمین اقتصادی تمرکز خود را بر پیشگیری بگذارند و از طریق سازمان بازرسی کل کشور و یا سایر روش‌ها قبل از وقوع جرم اقتصادی مانع آن شوند و گرنه دستگیری مجرم بعد از جرم مشکلات اصلی را حل نخواهد کرد. 

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما