شناسهٔ خبر: 150363 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاسم احمدی لاشکی:

دولت و تیم اقتصادی آن علاقه‌ای به تغییر وضع موجود ندارد

قاسم احمدی لاشکی431 نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان و تیم اقتصادی دولت علاقه‌ای به تغییر وضع موجود ندارند. دولت در وسط بحران اقتصادی است اما نه در چین سفیر دارد و نه در هند.

به گزارش «نماینده»، قاسم احمدی‌لاشکی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه ۳ مهر ۹۷) گفت: به ذهن می‌رسد که دولتمردان و تیم اقتصادی دولت علاقه‌ای به تغییر وضع موجود ندارند. دولت در وسط بحران اقتصادی است اما نه در چین سفیر دارد و نه در هند. وزیر اقتصاد و کار هم ندارد و وزیر صنعت آن هم نیم‌بند است.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قیمت دلار هم آنچنان بالا رفته است مهر سال ۹۶ قیمت دلار ۳۸۰۰ تومان، مهر ۱۳۹۷ هر دلار بیش از ۱۶ هزار تومان است و این یعنی رشد بیش از ۴۰۰ درصدی قیمت دلار در یک سال.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور تیم اقتصادی شما نیاز به کار جهادی و نیروی جوان و انرژی و حرکت و نیاز به تزریق خون جدید دارد و اوضاع موجود چنین نیست. چرا دولت نتوانست برخی از وزرای ناکارآمد را کنار بگذارد و این کار را به مجلس سپرده است. ای کاش دولت می‌توانست با استخدام یکسری نقاش که چهره‌های برخی وزرا را در آئینه نقاشی می‌کردند به آنان می‌فهماند که زمان زمامداری برخی از وزرا در وزارتخانه‌هایشان به سر رسیده است.

احمدی‌لاشکی خاطرنشان کرد: اخیرا مجلس شورای اسلامی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را به تصویب رسانده است اما عده‌ای به هر نحوی به دنبال فرار از این افتخار بازنشستگی برآمدند و اینگونه که به گوش می‌رسد درصدد مراجعه به متولیان بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند تا شاید با افزایش درصد جانبازی بتوانند در جایگاه خویش بمانند تا افتخار بازنشستگی فعلا نصیب‌شان نشود.حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی مراقب باشید، دستگاه‌های نظارتی شما نیز ایضا مراقبت کنید.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در همین جا به دستگاه‌های نظارتی نیز عرض می‌کنم که شنیده می‌شود در این روزها عده‌ای با نیت عدم شفافیت اموال و دارایی خویش به دنبال تغییر نام و نام خانوادگی خود و خانواده‌شان هستند که نیاز به دقت بیشتر دارد و ریاست سازمان ثبت احوال کشور باید بیشتر هوشیار باشد.

وی افزود: امروزه افزایش فساد و افزایش پرونده‌های قضایی و نیز رنگ باختن اخلاق و غیره والله به خاطر عدم توجه ما به آموزش و پرورش و قشر معلم و سازندگان نیروی انسانی است.وقتی به یک معلم به چشم یک کارمند نگاه می‌شود نه یک ناجی و مربی و وقتی فیش حقوقی یک معلم با مدرک تخصصی دکترا یک و نیم میلیون تومان می‌شود و خیلی موارد دیگر وضع همین است که هست.

احمدی‌لاشکی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: چه شده که سهم استان‌های شمالی کشور از خاویار دریای خزر از ۳۰۰ تن به ۳ تن و سهم نوشهر از ۴۵ تن به ۱۵۰ کیلو تقلیل یافته است و به روزی افتاده‌اید که با فروش املاک قصد دارید پاداش پایان خدمت همکاران سال ۹۵ و بعد از آن را از این طریق بپردازید. از سوی دیگر به جهاد نصر وام‌های کلان خاص پرداختید تا در نوشهر با سرمایه‌گذاری در حوزه ماهی در قفس دریایی به تولید و اشتغال بپردازید. امروزی کسی آنجا نیست و علی‌الظاهر پول از قفس پرید، پول بیت‌المال چه شد؟ سریعا در این باره به مردم پاسخ دهید.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به دیگر مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به حل مشکلات آنها شد.

نظر شما