شناسهٔ خبر: 150357 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پورسیدآقایی درخصوص عدم توزیع طرح ترافیک خبرنگاران پاسخگو نیست

حجت نظری عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بنده در تاریخ ۶ تیر ماه طی تذکری خواستار شفافیت درباره نحوه توزیع طرح ترافیک خبرنگاران شدم گفت: تا به امروز هنوز پاسخی از معاون شهردار به بنده نرسیده است.

به گزارش«نماینده»، حجت نظری در جریان هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: ابتدا لازم می‌دانم از اقدامات تمام دستگاه‌ها نیروی انتظامی، شهرداری تهران و ... در آغاز سال تحصیلی جدید قدردانی کنم. اما مسئله‌ای که امسال با مشکلاتی زیادی در رابطه با آن مواجه هستیم بحث ساماندهی سرویس‌های مدارس و استفاده از خودروهای مجاز است که لازم است با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: تذکر بنده در مورد طرح‌های ترافیک خبرنگاران است، بنده در تاریخ ۶ تیر ماه امسال طی تذکری خواستار شفافیت درباره نحوه توزیع طرح ترافیک خبرنگاران و عکاسان خبری شدم. اما متاسفانه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برخلاف آیین‌نامه‌ای که شهرداری ملزم به اعلام اسامی خبرنگاران دریافت کننده طرح ترافیک به همراه نام رسانه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند کرده است صرفا اقدام به اعلام اسامی خبرنگاران کرد که همین اقدام موجب اعتراض جمعی از خبرنگاران در فضای مجازی شد و توضیحات بعدی در مورد عدم انتشار اسامی رسانه‌ها از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک اعلام شد که قانع‌کننده نبود.

عضو شورای شهر تهران گفت: بنده بر حسب وظیفه در صفحه شخصی خود از تمام خبرنگارانی که شرایط استفاده از این طرح را داشته اما نامشان در فهرست اعلام شده از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک برای طرح ترافیک نبود خواستم تا مدارک و مستندات خود را برای پیگیری به این جانب تحویل دهند.

وی افزود: بنده پس از دریافت این مدارک تمام آنها را حدود ۲ ماه پیش به پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تحویل دادم اما متاسفانه تاکنون جوابی از این معاونت به بنده و خبرنگاران مذکور داده نشده است.

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران تصریح کرد: ممکن است در این میان گفته شود که تعداد مشخصی سهمیه برای خبرنگاران در نظر گرفته شده و امسال امکان صدور طرح ترافیک جدید برای آنها وجود ندارد اما سوال اینجاست که پس تکلیف آن چند مجوزی که معاونت ابطالشان را اعلام کرد چه شد؟ و چرا از همین تعداد برای صدور مجوز به خبرنگاران و عکاسان خبری واجب شرایط استفاده نشده است؟

نظری در پایان گفت: بنابراین لازم است با توجه به گذشت تقریبا ۶ ماه از سال ۹۷ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نسبت به این موضوع رسیدگی و بررسی مدارک سریع‌تر تصمیم‌گیری کند.

نظر شما