شناسهٔ خبر: 150355 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مسعود سلطانی فر:

۱۱ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیاز داریم

مسعود سلطانی فر/431 وزیر ورزش با تأکید بر اینکه شاخص واحدی در دنیا برای سرانه ورزشی وجود ندارد، گفت: ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیاز است.

به گزارش «نماینده»، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در نشست علنی امروز سه‌شنبه (۳ مهر) به سؤال حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون درباره برنامه وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی پاسخ گفت.

وی با تأکید بر اینکه در دنیا عدد شاخص و واحدی برای سرانه ورزش وجود ندارد و هر کشوری برای خود برنامه‌هایی دارد، گفت: سرانه فضای ورزشی برای کشورهای توسعه‌یافته بالای یک متر و کشورهای توسعه‌نیافته زیر یک متر برای هر نفر است. 

سلطانی‌فر با یادآوری اینکه در برنامه چهارم توسعه همه دستگاه‌ها موظف شده بودند که سرانه ورزش کشور را به یک مترمربع برسانند خاطرنشان کرد: این رقم نه در برنامه چهارم و نه در برنامه پنجم محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه امروز ۹ هزار مکان ورزشی روباز و سرپوشیده متعلق به وزارت ورزش و جوانان در کشور وجود دارد از در دست احداث بودن ۴۹۰ پروژه از سوی این وزارتخانه سخن گفت و ادامه داد: امروز وضع سرانه ورزشی کشور بهبود یافته است چرا که علاوه بر اماکن ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان ۳ هزار مکان ورزشی در اماکن آموزشی و ۳ هزار مجموعه ورزشی کارگری داریم و هزاران مکان نیز توسط شهرداری‌ها احداث شده است. همچنین ۲ هزار مکان ورزشی توسط نیروهای مسلح از جمله بسیج در نقاط محروم راه‌اندازی شده است.  

وزیر ورزش و جوانان با ذکر اینکه امروز سرانه ورزشی مکان‌های متعلق به وزارت ورزش و جوانان ۷۸ سانتی‌مترمربع است، گفت: با احتساب اماکن ورزشی سایر نهادها این سرانه به بیش از یک مترمربع افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی کشور وضع مطلوبی ندارد و به صورت عادلانه به ویژه در مکان مرزی و روستایی توزیع نشده است اما امیدواریم این توازن را تا پایان دولت دوازدهم ایجاد کنیم. 

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه در سال ۹۲ و آغاز به کار دولت دوازدهم ۵۳۵۵ مکان ورزشی نیمه‌کاره در کشور وجود داشت، گفت: حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تکمیل پروژه‌ها نیاز داریم.

برچسب‌ها:

نظر شما