شناسهٔ خبر: 150332 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تولید بازی‌های رایانه‌ای توسط نخبگان ایرانی برای خارجی‌ها

ابراهیمی عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه تولید بازی‌های رایانه‌ای توسط برخی از نخبگان ایرانی برای خارجی‌ها برای عدم حمایت از تولید ملی درحوزه صنعتی شدن است، گفت: آسیب‌های اجتماعی مهلک در دل بازی‌های رایانه‌ای قاچاق است.

به گزارش «نماینده» علیرضا ابراهیمی درباره وضعیت کیفی بازی‌های رایانه ای در کشور، گفت: ۲۵ میلیون نفر بازیکن رایانه‌ای در کشورنیازمند ارائه تولیدات ملی درشرایطی هستندکه بخش خصوصی انگیزه لازم را برای حضوردر این عرصه بسیار تاثیرگذار فرهنگی به طریق جامع  را ندارند.

 نماینده مردم رامیان درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنوع تولید بازی‌های رایانه‌ای درعرصه بین الملل مشهود است اما برخی از بازی‌های رایانه‌ای به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که این امر ورود آسیب‌های اجتماعی  رابه کشور دامن می‌زند.

  بازی‌های رایانه‌ای قاچاق محتوای خشونت محوری دارند

ابراهیمی افزود: بازی‌های رایانه‌ای قاچاق محتوای خشونت محوری دارند بنابراین خانواده‌ها نباید به هیچ اجازه دهند این نوع از بازی‌های رایانه‌ای در اختیارکودکان و نوجوانان قراربگیرد.

 وی ادامه داد: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاداسلامی می‌بایست توجه ویژه به تولید بازی‌های رایانه‌ای و فرهنگی داشته باشندزیراحوزه فیلم و بازی‌های رایانه‌ای بویژه در  کودکان  می‌تواند به عنوان اهرمی قابل اتکا از بروز آسیب‌های اجتماعی  در میان کودکان و نوجوانان جلوگیری کند.

ابراهیمی افزود: حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای و فیلم کودک به عنوان مقوله ای  صنعتی در کشورجا نیافتاده است و اگر تولید بازی رایانه ای درکشور  تبدیل به  مقوله  ای صنعتی شود بطور مسلم شاهد این مسئله خواهیم بود که کشورمان می تواند  جایگاه مطلوبی را با حضور نخبگان  ایرانی  در  تولید بازی‌های  رایانه ای  در حوزه  بین الملل  را اذعان خودکند.

عضوهیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه تولید بازی‌های رایانه‌ای توسط نخبگان ایرانی برای خارجی‌ها برای عدم حمایت از تولید ملی درحوزه صنعتی شدن است، گفت: آسیب‌های اجتماعی مهلک در دل بازی‌های رایانه ای قاچاق است.

نظر شما