شناسهٔ خبر: 150310 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توزیع دارو توسط بیمه‌ها دست دلالان را کوتاه می‌کند

بشیرخالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون مقرر شد داروهای خاص توسط بیمه‌ها توزیع و مستقیما به دست بیماران داده شود تا هزینه دارو بیماران متعادل‌تر و دست دلالان نیز کوتاه شود.

به گزارش «نماینده»، بشیر خالقی در رابطه با توزیع نامناسب برخی از داروهای خاص در داروخانه‌ها گفت: داروهای خاص به دلیل گران بودن محلی برای جولان سوءاستفاده‌کنندگان و دلالان شده است. توزیع نامناسب این داروها باعث شده تا برخی از افراد با استفاده از رانت و یا نسخه‌های جعلی اقدام به تهیه دارو کرده و در بازار سیاه با قیمت چندین برابر بفروشند. این سوء استفاده‌ها به دلیل سیستم توزیع معیوب دارو اتفاق می‌افتد.

توزیع دارو توسط بیمه‌ها دست دلالان را کوتاه می‌کند

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی،افزود: در رابطه با نحوه توزیع داروهای خاص و گران قیمت و کوتاه کردن دست دلالان، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور برگذار شد، تدابیری اندیشیدند. در این راستا مقرر شد داروهای خاص توسط بیمه‌ها توزیع و مستقیما به دست بیماران داده شود. همچنین با پرداخت مابه التفاوت قیمت دارو به بیمه‌ها، هزینه دارو برای بیماران متعادل‌ترخواهد شد و از طرفی دست دلالان را کوتاه می‌کند.

بشیر خالقی با اشاره به افزایش تقاضا دارو در ماه‌های اخیراظهار کرد: این افزایش تقاضای دارو نیاز واقعی بیماران نیست، بیماران به دلیل نگرانی درخواست بیشتری برای دریافت دارو دارند، متاسفانه افزایش نگرانی و ترس از قحطی در میان مردم مطابق میل دشمنان به وجود آمده است.

مسئولان با عمل به وعده‌های خودشان باعث افزایش دلگرمی و امید به آینده در مردم شوند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بخشی از نگرانی‌های موجود به دلیل عدم اعتماد به عملکرد مسئولان اتفاق افتاده است، باید تمامی مسئولان با عمل به وعده‌های خودشان باعث افزایش دلگرمی و امید به آینده در مردم شوند، از طرفی مردم نیز باید نسبت به خودشان مهربان‌تر باشند، احتکارخانگی و ترس مطابق با اهداف دشمنان باعث تفرقه و شکاف میان مردم و اقشار مختلف جامعه خواهد ش

نظر شما