شناسهٔ خبر: 150308 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مقصودی:

دولت به جای تغییر افراد سیاست های اقتصادی خود را تغییر دهد

مقصودی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: دولت به جای تغییر افراد سیاست های اقتصادی خود را تغییر دهد، چراکه مجلس به دنبال اصلاح و بازسازی در تیم اقتصادی دولت است.

به گزارش «نماینده»، حسین مقصودی، با بیان اینکه استیضاح شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت این روزها بحث داغ مجلس است، گفت: براساس نامه رسمی که به استیضاح کنندگان ارائه شده روز سه شنبه از شریعتمداری و استیضاح کنندگان دعوت شده در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حضور یابند.

از اطرافیان نزدیک وزیر شنیدم که شریعتمداری استعفا داده است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعلام خبری درباره استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: از نزدیکان و اطرافیان نزدیک وزیر شنیدم که شریعتمداری استعفا داده، اما آنچه که مهم است، مجلس دو سه ایراد بزرگ به کابینه داشته که یکی از این ایرادات فرسوده بودن کابینه است و مجلس تاکید کرده که دولت از ظرفیت جوانان استفاده کند.

مجلس به دنبال اصلاح و بازسازی در تیم اقتصادی دولت است

وی با بیان اینکه مجلس به دنبال اصلاح و بازسازی در تیم اقتصادی دولت است، ادامه داد: از سوی دیگر در روش ها و مدل سیاست گذاری در کابینه باید تغییراتی انجام شود.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: رییس جمهور نسبت به انجام اصلاحات در کابینه و بازسازی آن مقاومت کرد و با استیضاح اعضای کابینه و سوال از رییس جمهور مواجه شد.

مجلس در هر دو مورد استیضاح در سال جدید توانسته وزیرها را تغییر دهد

وی با بیان اینکه مجلس در هر دو مورد استیضاح در سال جدید توانسته وزیرها را تغییر دهد، افزود: اگر رویه اینگونه باشد که شریعتمداری استیضاح و برکنار شود، اما در مدلی که رییس جمهور پیگیری کرده و روش ها و سیاست ها تغییری رخ ندهد، قطعا با تغییر افراد نتیجه خوبی در اصل زیرساخت و اصلاحات واقعی برای بهبود اوضاع کشور حاصل نخواهد شد.

مقصودی ادامه داد: از تیم مشاوران و افرادی که خط فکری رییس جمهور را مشخص می کنند درخواست می شود که در روش ها، سیاست گذاری ها و تغییر رویه ها اقدامات عملیاتی انجام دهند، تا بتوان اتفاق های خوبی برای کشور رقم زد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تفکیک شود

وی با بیان اینکه استعفای شریعتمداری و موافقت با این استیضاح با تجربه استیضاح دو وزیر قبلی مشکلی از مشکلات کشور را به صورت اساسی حل نمی کند، تاکید کرد: در تغییر رویه و روش ها باید وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو بخش تقسیم شود، چراکه هم اکنون دهک های پایین جامعه تحت فشار هستند و با این اوضاع اقتصادی که بحث کوپنی کردن کالا مطرح است یکی از سیاست ها باید تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: زمانی که تفکیک رخ می دهد می توان در وضعیت اقتصادی با روش های قدیمی کوپنی بهتر به دهک های پایین جامعه رسیدگی کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعتراض های فراوانی به مجموعه سازمان برنامه و بودجه و روش ها و سیاست های آنها وارد است، تصریح کرد: رییس جمهور اگر به دنبال این است که افرادی را بدون هماهنگی مجلس به صورت استعفا برکنار کند بهتر این بوده که به جای خلق این اتفاق ها با مدل تغییر روش ها و سیاست ها کارها را دنبال کند./

نظر شما