شناسهٔ خبر: 150288 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تنها ۳۰ درصد از بودجه فرهنگی کشور اختصاص یافته است

کمیسیون فرهنگی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رابط مجلس با شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد که تنها ۳۰ درصد از بودجه فرهنگی کشور تاکنون اختصاص یافته است.

به گزارش«نماینده»، اصغر مسعودی نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز رئیس سازمان حج و زیارت گزارشی را از برگزاری حج امسال به اعضای کمیسیون فرهنگی ارائه کرد.

وی افزود: محمدی در گزارش خود عنوان کرد که در برنامه‌ریزی‌های سازمان حج امنیت، عزت حجاج ایرانی در مناسک حج در اولویت کاری ما بوده و طبق نظرسنجی انجام شده نیز حجاج از برگزاری حج رضایت نسبی داشته‌اند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: محمدی گفت که از جمله مواردی که درباره آنها نارضایتی وجود داشت آماده نبودن هتل‌های مدینه بود که در سال‌های قبل برای پذیرایی تعداد بیشتری از حجاج تخریب و مجدد بازسازی و گسترش یافته بود اما به طور کامل آماده بهره‌برداری نشده بود.

مسعودی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان حج گفت که مذاکراتی هم با طرف سعودی درباره تعیین و تکلیف وضعیت شهدای منا و دیه آنان انجام شد که طرف سعودی عنوان کرد بررسی مستندات و فیلم‌ها در این باره به طور کامل انجام نشده و جمع‌بندی نهایی در این باره انجام نشده است.

وی افزود: همچنین در این جلسه عبداللهی رابط مجلس شورای اسلامی با شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی را از بودجه فرهنگی کشور به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: عبداللهی در گزارش خود عنوان کرد که تنها ۲ تا ۳ درصد از بودجه کل کشور به بخش فرهنگی اختصاص یافته که از این مقدار هم تاکنون ۳۰ درصد آن محقق شده است.

نظر شما