شناسهٔ خبر: 150272 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سرانه مدارس پرداخت نمی‌شود

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اگر چه بهترین زمان برای پرداخت سرانه مدارس را اول تیر ماه می‌داند اما می‌گوید: سرانه مدارس پرداخت نمی‌شود مگر آنکه زمانی، پولی به دست وزیر برسد.

به گزارش «نماینده»، میرحمایت میرزاده درباره وضعیت پرداخت سرانه مدارس گفت: سال‌های متعددی شاهد بودیم که سرانه‌ای به مدارس پرداخت نشده و همین امر باعث شده چشم مدیران به کمک‌های مردمی و وجوهات اولیای دانش‌آموزان باشد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین زمان برای پرداخت سرانه مدارس اول تیرماه است، ادامه داد: بعد از تمام شدن امتحانات باید بازرس بیاید و لیست کم و کسری‌های مدرسه را بگیرد زیرا سه ماه تابستان بهترین فرصت برای آغاز عملیات تمهید مقدمات سال تحصیلی بعد، تعمیرات و رسیدگی به امور فیزیکی مدرسه است تا برای مهر ماه آماده استفاده شود.

بودجه آموزش و پرورش به صورت واقعی پیش‌بینی شود

وی معتقد است به دلیل واقعی نبودن بودجه آموزش و پرورش، هر زمان که پولی گیر وزیر بیاید به مدارس هم پرداخت می‌شود و در ادامه توضیح داد: اکنون که در فصل نگارش پیش‌نویس لایحه بودجه ۹۸ قرار داریم، باید به صورت واقعی به بودجه آموزش و پرورش توجه شود.

میرزاده افزود: حاکمیت، دولت و مجلس می‌دانند تازمانی که نظام آموزش و پرورش در اولویت نباشد و از نان شب هم مهمتر و واجب‌تر مطرح نشود، در به همین پاشنه خواهد چرخید لذا روزی که لایحه بودجه می‌آید باید تکلیف این امر مشخص شود.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی به راهکارهایی برای بهبود وضعیت سرانه مدارس اشاره کرد و گفت: نخست آنکه بودجه آموزش و پرورش بر اساس عملکرد و بر مبنای هزینه‌های واقعی پیش‌بینی شود و دوم آنکه به موقع پرداخت شود.

نظر شما