شناسهٔ خبر: 150268 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شهرداران و استانداران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند

فرید موسوی رئیس فراکسیون جوانان مجلس گفت:‌ تمامی استانداران و شهرداران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند.

به گزارش«نماینده»، سیدفرید موسوی نماینده مردم تهران امروز در نشست خبری که در حاشیه جلسه مجلس برگزار شد، در مورد بازنشستگی شهردار تهران گفت: مجلس برای فرد قانون نمی‌نویسد. این قانون شامل همه شهرداران می شود. بر اساس مصوبه مجلس شهرداران و استانداران نیز مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان هستند.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: دوم مهر ماه سال گذشته استفساریه ای در مورد قانون منع به کارگیری بازنشستگی به تصویب رسید؛ این استفساریه سوال کرده بود که آیا بازنشستگانی که به واسطه انتخاب یا انتصاب در پست های مدیریتی قرار می گیرند مشمول این قانون هستند یا خیر، که نمایندگان مجلس اعلام کردند کلیه بازنشستگان که به واسطه انتخاب یا انتصاب در پست های مدیریتی قرار گرفته اند مشمول این قانون هستند.

موسوی اظهار داشت: بعد از این استفساریه وزارت کشور ۱۱ مهر ماه نامه ای به شورای شهر شیراز ارسال کرد و صلاحیت شهردار منتخب شورا را به دلیل اینکه این فرد در سن بازنشستگی قرار داشت تایید نکرد، شهردار بوشهر نیز استعفا داد و پس از ارائه اسناد ایثارگری مجددا به کار بازگشت.

وی با اشاره به اظهارات برخی دیگر از اعضای فراکسیون امید در مورد ادامه کار شهردار تهران گفت: از این افراد دعوت می کنم تا این استفساریه را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس با تاکید بر این که احترام به قانون باید در عمل دیده شود، عنوان کرد: بازنشستگان بر اساس این قانون باید سریعا اقدام به ترک خدمت کنند و لازم نیست تا ۲۴ آبان ماه منتظر بمانند، زیرا دستگاه ها باید فرصت کافی را برای معرفی جایگزین داشته باشند.

موسوی تصریح کرد: بازنشستگان نمی توانند به صورت مشاور تمام وقت در دستگاه هایی که از بیت المال استفاده می کنند به کارگیری شوند، اما اگر دستگاهی نیاز داشته باشد می تواند به عنوان مشاور پاره وقت با یک سوم ساعت کاری کارکنان و با یک سوم حق الزحمه کارکنان از این افراد استفاده کند.

وی با  انتقاد از ابهامات موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص شرایط بازنشستگی گفت: دولت لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری را به مجلس ارائه داده، اما مجلس در بررسی این لایحه تعلل داشته است. باید سریعا این لایحه در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

موسوی با تاکید بر اینکه استانداران نیز مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان هستند، تصریح کرد: حدود ۱۵ تا ۱۶ نفر از استانداران مشمول این قانون هستند و باید تا ۲۴ آبان کنار بروند.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس اظهار کرد: امروز میدانداری نسل جوان یک انتخاب نیست، بلکه یک اجبار برای برون رفت از وضعیت موجود است.

روسای فدراسیون ها مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند

در ادامه این نشست خبری زهرا سعیدی مبارکه عضو فراکسیون جوانان مجلس ضمن تقدیر از اقدام معاونان بازنشسته وزارت صنعت در استعفای خودجوش، در پاسخ به سوالی درباره تلاش عده ای از مدیران برای افزایش درصد جانبازی جهت ماندگاری در پست خود، گفت: جانبازان چنین دیدگاهی ندارند و برای گرفتن درصد جانبازی باید مراحل علمی و سختی در کمیسیون های پزشکی طی شود. به راحتی نمی توان هیچ پزشکی را دور زده و درصد جانبازی را افزایش داد. نمی‌پذیرم بنیاد جانبازان در درصد جانبازی برخی افراد دست ببرد و اجحافی انجام دهد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا رئیس فدراسیون فوتبال نیز مشمول این قانون می شود، گفت: دایره شمول این قانون مشخص است؛ شرکت های خصولتی مشمول این قانون هستند. تمامی فدراسیون ها نیز مشمول این قانون هستند زیرا از دولت بودجه می گیرند.

نظر شما