شناسهٔ خبر: 150263 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سالک:

مجلس در شرایط حساس اقتصادی موجود باید نظارتش را افزایش داده و دولت را پاسخگو کند

سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضع معیشتی مردم امروز نگران کننده است،‌ گفت: مجلس در شرایط حساس اقتصادی فعلی باید نظارت خود را افزایش دهد و دولت را پاسخگو کند روند موجود مورد قبول مردم نیست.

به گزارش«نماینده»، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه یکم مهرماه ۹۷) گفت: در سایه هدایت‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در طول ۴۰ سال پیروزی، انقلاب اسلامی توانسته با قدرت و اقتدار جوانان رشید،‌مومن، انقلابی، شجاع،‌عالم، ولایت‌پذیر، مقاوم، آماده و امیدوارم به آینده را با اعتماد و اطمینان با اقتدار و قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌های کشور به گونه‌ای تربیت کند که قله‌های رفیع جهانی را کشف و تسخیر کند. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استکبار و مزدوران منطقه‌ای که در ۳۸ سال قبل توسط صدام با پشتیبانی ۲۸ کشور به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشور ما حمله کردند و فتنه‌های سال ۷۸ و ۸۷ را تحمیل کردند و جنایاتی را مرتکب شدند باید به آنها متذکر شوم و برایشان ابراز تاسف کنم که از پشت همین تریبون مقدس عده‌ای رفع حصر سران فتنه را ارزو می‌کنند.

وی افزود: مجلس باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند و در این موقعیت حساس معیشتی و مشکلات اقتصادی نظارت خود را افزایش دهد. دولت را پاسخگو کند،‌روند موجود مورد قبول مردم نیست البته به هیچ وجه نباید زیر بار قرارداد FATF رفت. مجلس حریت خود را نشان دهد. 

سالک خاطرنشان کرد: این جوانان و ملت شریف ایران دشمن را مایوس و به عقب‌نشینی وادار کردند و بارها سلطه جهانی طعم شکست را چشیده است با تکیه بر نیروهای انقلابی آینده درخشانی در پیش رو داریم علی‌رغم مشکلات موجود در اثر خودتحریمی و مدیران ضعیف عملیات کور جریان جنگ نیابتی گروه‌های تروریستی که در رژه باصلابت نیروهای مسلح در اهواز منجر به شهادت و مجروح شدن عده‌ای از هموطنان ما شد تبریک وتسلیت عرض می‌کنم. این نمونه دیگری از شکست مفتضحانه و نشان دهنده ذلت و خواری آمریکا و اسرائیل و اعمال مزدورش در منطقه است. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: همچنان شاهد وحدت و انسجام و حضور مردم ایران و اعتماد مردم به نظام و سپاه پاسداران و دیگر نیروهای مسلح هستیم. انتقام شدید در انتظار عوامل گروه تروریستی خواهد بود. امت بابصیرت و همیشه در صحنه‌های دفاع از نظام مقدس با وحدت کلمه حول محور ولایت هرگز تسلیم تحریم‌های ظالمانه و تهدیدهای استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل نخواهند .

وی افزود: باید به رئیس جمهور اعلام کنم که در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد توجه کافی به هدایت‌های مقام معظم رهبری داشته باشد که فرمودند به برجام و مانند آن امید نبندید اینها کاری نخواهند کرد قطع امید کنید نگاه شک‌آلود داشته باشید الان هم اروپا بازی درمی‌آورد. برجام هدف نیست بلکه وسیله است برجام نمی‌تواند منافع ملی را تامین کند. 

سالک خاطرنشان کرد: در حاشیه اجلاس مجمع عمومی ممکن است مذاکره‌ای انجام شود این به طور قطع منتفی است ما با اینها چه مذاکره‌ای می‌خواهیم داشته باشیم اصلا معنا ندارد. امروز سران سلطه آمریکا و صهیونیسم با تشدید تحریم‌های یکجانبه و جنایات در منطقه توسط قارون‌های خلیج فارس، (آل سعود و امارات) علیه مردم به پا خواسته یمن، فلسطین و سوریه تلاش می‌کنند. 

نماینده  مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این تحریم‌ها به خاطر آن است که تیغ قدرت و اقتدار انقلاب اسلامی و اسلام ناب بیخ گلوی سران صهیونیسم و آمریکا قرار دارد؛ لذا تلاش مذبوحانه تروریستی دارند ما تا محو اسرائیل ایستاده‌ایم و کار را رها نخواهیم کرد. 

وی افزود: احساس من این است که دولت یا نمی‌خواهد یا اراده ندارد که مشکلات مردم را سریع‌تر حل کند ولی ما با حمایت از دولت می‌دانیم که دولت قادر به حل مشکلات مردم است اما اینکه چرا به صورت جدی به میدان نمی‌آید جای سوال است. 

سالک در پایان با بیان اینکه وضع معیشتی مردم امروز نگران کننده است ضمن اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد. 

نظر شما