شناسهٔ خبر: 150252 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

درخواست نمایندگان مجلس برای اجرای آزمایشی ۵ ساله طرح جامع بانکداری + سند

بانک ها تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در مکاتبه ای با رئیس مجلس، در خواست بررسی طرح قانون نظام بانکداری جمهوری اسلامی در کمیسیون اقتصادی و اجرای آزمایشی آن به مدت ۵ سال را مطرح کرده اند.

به گزارش «نماینده» ، تعدادی از نمایندگان مجلس با توجه به زمان طولانی مورد نیاز برای تصویب طرح  قانون نظام بانکداری به دنبال تقاضای تفویض اختیار تصویب آزمایشی طرح مذکور در کمیسیون اقتصادی هستند. در حال حاضر حدود ۲۵ نفر از نمایندگان مجلس در  راستای دریافت این تفویض مکاتبه ای را با رئیس مجلس شورای اسلامی انجام داده‌اند.

در ابتدای این درخواست آمده، با توجه به اینکه در شرایط کنونی اقتصادی کشور مهمترین اولویت اقتصادی اصلاح و ساماندهی نظام بانکی کشور و ایجاد بستر قانونی برای ساماندهی حجم عظیم نقدینگی است و با توجه به تعداد ۲۰۰ماده موجود در این طرح، نمایندگان امضا کننده درخواست تفویض اختیار تصویب آزمایشی را از  رئیس مجلس  خواستار شده اند.

گفتنی است، به نظر میرسد،  با توجه به تخصصی بودن مواد ۲۰۰ گانه طرح مذکور روند تصویب آن در صحن علنی مجلس زمان زیادی می‌طلبد و از این رو درخواست تصویب در کمیسیون اقتصادی و اجرا به مدت ۵سال  با توجه به اصل ۸۵ قانون اساسی ارائه شده است.

نظر شما