شناسهٔ خبر: 150251 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آیت الله رضا استادی:

مسئولان خود را از دیگران بالاتر ندانند/باعث بی‌اعتمادی مردم نشویم

آیت الله استادی امام جمعه سابق قم گفت: مقامات و مسئولان ما نباید خود را از دیگران بالاتر بدانند و تصور کنند همه حرف‌های آنان حق است.

به گزارش «نماینده»، آیت الله رضا استادی در جلسه علنی امروز اظهار داشت: مقامات و مسئولان ما باید توجه داشته باشند که پست و مقام آنها از ذره هم کمتر است و نباید خودشان را از دیگران بالاتر بدانند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد تصور می کنند هر حرفی که می زنند باید به آن عمل شود در حالی که اگر حرف آنها حق نباشد، نباید کسی به آن عمل کند.

امام جمعه سابق قم با تاکید بر اینکه مسلمانان باید با عمل شان باورهای دینی خود را نشان دهند، تصریح کرد: گروه های خاص جامعه باید با عمل نیک خود منجر به گرایش افراد جامعه به انقلاب و دین شوند و اگر عمل شان درست نباشد، ممکن است ملت از انقلاب و دین فاصله بگیرند.

آیت الله استادی با اشاره به اینکه ما در مقامی هستیم که عمل مان روی دیگران تاثیرگذار است، تصریح کرد: بر این اساس باید بیش از افراد دیگر مراقب رفتارمان باشیم و در روز قیامت هم زمین و زمان شهادت می دهند که ما چه مواضعی داشته ایم و چه اقداماتی انجام داده ایم.

این استاد اخلاق با تاکید بر اینکه زندگی گروه های مرجع می تواند منجر به نزدیکی افراد به دین و یا خروج آنها از دین شود، اظهار داشت: بر این اساس لازم است که ما بیشتر مراقب اعمال خود باشیم.

آیت الله استادی با تاکید بر اینکه گروه هایی چون روحانیت و نمایندگان مجلس باید بیش از دیگران مراقب رفتار و اعمال خود باشند، گفت: این گروه ها در حکومت دخالت دارند و باید به گونه ای رفتار کنند که مردم به سمت نظام و انقلاب گرایش پیدا کنند و نباید به گونه ای باشد که با عمل خود منجر به بی اعتمادی مردم و دلسرد شدن آنها از انقلاب شوند.

نظر شما