شناسهٔ خبر: 150214 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس

نیروهای مسلح دهان آمریکا را خرد خواهند کرد

لاریجانی2 رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای منطقه گفت: امروزه باید صحنه دوستی و همکاری‌مان شفاف باشد و از نظر ما هیچ موضوعی وجود ندارد که نتوانیم با مذاکره و گفت‌وگو به حل و فصل آن بپردازیم و برای این کار، به کدخدا که به گرگی برای منطقه تبدیل شده است، احتیاجی نداریم.

به گزارش «نماینده» «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی، امروز (شنبه) در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندر عباس که با عنوان «رژه ملی اقتدار خلیج فارس» برگزار شد، با بیان این‌که امروز سالروز آغاز حمله «صدام» به خاک ایران اسلامی است، اظهار داشت: این حمله منجر به یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های سال‌های اخیر شد و «صدام» به تحریک کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای تصور می‌کرد که می‌تواند با ارتش خود که با تدارکات زیاد آن را تجهیز کرده بود، جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورد، اما همه دیدند که به آروزهای خود نرسید.

وی افزود: ملت‌های ایران و عراق که در طول تاریخ زندگی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر داشته‌اند، امروز نیز روابطی دوستانه و برادرانه دارند.

لاریجانی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز امروز آماده‌تر از هممیشه مشغول خدمت به کشور هستند که این قدرت به همت تدابیر بلند جوانان و فرماندهان نظامی کشور به‌وجود آمده است.

وی با اشاره به چهار علت توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: «پایه‌گذاری صحیح» که در اصل ۱۴۴ قانون اساسی در ۹ بند به آن اشاره شده، «فرماندهی هوشمند و شجاع» و نیز «خودکفایی»، از جمله ویژگی‌های توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

رئی مجلس شورای اسلامی، «تجربه جنگ» را یکی دیگر از دلایل توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عنوان و خاطرنشان کرد: نیروهای مسلحی که در دوران یک جنگ طولانی شکل بگیرد، با نیروهای مسلحی که از درون مانورها ایجاد شده متفاوت است.

وی تأکید کرد: نیروهای مسلح ما می‌توانند به همه کشورهای همسایه یاری رسانند و آن‌ها را در مقابل تروریست‌ها کمک کنند، مانند کاری که در «سوریه» و «عراق» صورت می‌گیرد.

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی کشور، با بیان این‌که آمریکا می‌خواهد منطقه را نسبت به ایران حساس کند، گفت: آمریکا به‌دلیل عدم توفیق در مقابل ملت ایران، با اعزام هیئت‌های به ظاهر سیاسی اما در حقیقت اطلاعاتی و امنیتی به کشورهای منطقه، به‌دنبال ایحاد موج ایران‌هراسی در این کشورها است.

وی خطاب به کشورهای منطقه به‌خصوص کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، بیان داشت: شما می‌دانید که آقای «ترامپ» و همپیمانانش، دشمنان اسلام و منطقه هستند و هدفی جز غارت ثروت شما ندارند؛ کسانی بودند که فکر می‌کردند می‌توانند با «ترامپ» به آرزوهای خود برسند، اما حال آن‌ها هم می‌دانند که «ترامپ» و دولت آمریکا فقط به دنبال چپاول آن‌هاست.

لاریجانی با بیان این‌که «صدام» با شعارهای جاهلی قبل از اسلام، سعی در تحریک مردم داشت، تصریح کرد: آمریکا و همپیمانش اسرائیل برای اعراب و به‌خصوص فلسطینی‌ها هیچ ارزشی قائل نیستند و شما خود دیدید که با چه ادبیات تحقیرآمیزی شما را خطاب کردند.

وی خلیج فارس را خلیج دوستی و برادری میان کشورهای حاشیه آن دانست و خاطرنشان کرد: آب خلیج فارس، آتش کینه‌ها را خاموش خواهد کرد و نباید اجازه دهیم تا رژیم آمریکا ماجراجویانه میان ما و شما اختلاف‌افکنی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مطمئن باشید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به آمریکا اجازه نخواهند داد که خلیج آرام فارس را متشنج کند و نیروهای مسلح ما که متکی به مردم هستند، دهان آمریکا را در مقابل ماجراجویی در منطقه خرد خواهند کرد.

وی با اشاره به این‌که ما برای دوستی با همسایگان خود، گاه هزینه‌های زیادی داده و گذشت کرده‌ایم، گفت: امروزه باید صحنه دوستی و همکاری‌مان با مشورهای منطقه شفاف باشد و از نظر ما هیچ موضوعی وجود ندارد که نتوانیم با مذاکره و گفت‌وگو به حل و فصل آن بپردازیم و برای این کار، به کدخدا که به گرگی برای منطقه تبدیل شده است، احتیاجی نداریم.

لاریجانی با تأکید بر این‌که «ترامپ» به دنبال لطمه زدن به همه ملت‌ها است، اظهار داشت: وی ملت ایران را با تحریم و سایر ملت‌ها را با غارت اموال آن‌ها چپاول می‌کند که لازم است تا دولت‌های منطقه باید در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا بایستند.

وی خطاب به کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: قدر ایران و نیروهای مسلح آن را بدانید؛ چراکه در مقابل آمریکا ایستاده است، چون آمریکا اگر بتواند، یهود را نیز بر کعبه مسلط می‌کند.

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی کشور، با تأکید بر این‌که تحریم ملت ایران جز ننگ برای دولت آمریکا، ثمر دیگری ندارد، گفت: تحریم شما ممکن تست مدتی ملت ایران را آزار دهد، اما مردم ایران با اتحاد و یاری به یکدیگر، آمریکا را پشیمان می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: آن‌ها ملت ایران را نشناخته‌اند، این ملت عاشورایی است و در مکتب امام حسین (ع) رشد یافته و زیر ذلت نخواهد رفت.

نظر شما