شناسهٔ خبر: 150213 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مجریان و حامیان این اقدام تروریستی به سزای اعمال خود میرسند/ مراسم رژه در بیش از هزار شهر ایران بدون هیچ مشکلی برگزار شد

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که این کمیسیون جوانب حمله تروریستی به رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز را بررسی می‌کند، گفت: توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران با یک اقدام تروریستی کور زیر سوال نمی‌رود.

به گزارش «نماینده» حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به حمله تروریستی امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: حمله تروریستی توسط گروههای تکفیری انجام شد که اخیرا تحت حمایت برخی از دولت‌های ارتجاعی قرار گرفتند، این  اقدام محکوم است. حتما باید مسببان این اقدام چه مجریان و چه حامیان آن به سزای اعمال خود برسند. لذا جوانب موضوع در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در این باره گفت: منتها سوال درباره‌ی این حمله به بحث‌های احتمالی امنیتی در خصوص امنیت برگزاری مراسم برمی‌گردد مبنی بر این که چه کوتاهی‌هایی صورت گرفته است؟ چون به هر حال جمهوری اسلامی ایران دشمنان مشخصی به طور مشخص تکفیری ها دارند که آنها اعلام کردند همه اقدامات خودشان را برای ضربه زدن به مولفه‌های امنیتی ایران به کار می‌گیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس با بیان اینکه به طور طبیعی وقتی مراسمی در شهر مرزی برگزار می‌شود باید کل جوانب امنیتی آن دیده شود، ابراز عقیده کرد که بر اساس کلیت اخبار رسیده به ما در پوشش امنیتی و انتظامی مراسم ضعف وجود داشته است که باید این موضوع مد نظر قرار گیرد. چون مراسم باشکوهی در بزرگداشت دفاع مقدس در بیش از هزار شهر ایران بدون هیچ مشکلی برگزار شد، دفاعی که مظلومانه به پیروزی رسید و بعد از آن منجر به پیشرفت‌های عظیم در عرصه‌های مختلف شد به طوری که اکنون کشور ما دارای توان دفاعی بازدارنده پشیمان کننده است که هیچ کشوری در منطقه از چنین توانی برخوردار نیست.

فلاحت پیشه تاکید کرد:‌ نباید به خاطر سهل‌انگاری انتظامی و امنیتی برخی از مسئولان یک شهر، کل همایش باشکوه تحت الشعاع قرار گیرد.

وی ادامه داد: توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران با یک اقدام تروریستی کور زیر سوال نمی‌رود. کشورهای حامی مالی گروه‌های تروریستی می‌دانند جمهوری اسلامی ایران به آن حد از توان دفاعی رسیده که حامی اصلی آنها یعنی آمریکا دیگر موضوع اقدام نظامی علیه ایران را برای همیشه از دستور کارش خارج کرده است. لذا موضوع کنونی آن است که چطور در داخل کشور بتوانیم این توان را در حوزه دیپلماسی عمومی نشان دهیم که یک اقدام تروریستی کور منجر به تحت الشعاع قرار گرفتن این همایش بزرگ نشود.

نظر شما