شناسهٔ خبر: 150189 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا

طرح "خانه خبرنگار" در قالب لایحه تهران ۱۴۰۰

خداکرمی عضو شورای شهر با بیان اینکه شهرداری در حال آماده سازی طرح تهران ۱۴۰۰ است، از پیشنهاد ایجاد خانه خبرنگار در قالب این طرح خبر داد.

به گزارش«نماینده»، ناهید خداکرمی"عضو شورای شهر تهران"با اعلام این خبر، گفت: در حال حاضر طرح تهران ۱۴۰۰ در شورا به تصویب رسیده و شهرداری مشغول آماده کردن این لایحه است. براساس این لایحه می‌توانیم پروژه‌های فراوانی در قالب برندسازی پتانسیل‌های مختلف شهر تهران تعریف کنیم و یکی از پیشنهادات طرح خانه خبرنگاران بود و من به این فکر افتادم که می‌توان این پروژه را در قالب لایحه تهران ۱۴۰۰ تهیه کرد.

وی با اشاره به نمونه‌های مشابهی که وجود دارد، گفت: در حال حاضر مکان‌هایی تحت عنوان خانه معلم، خانه هنرمندان و ... وجود دارد. خانه خبرنگاران نیز می‌تواند محلی برای گفت‌وگو در خصوص مسایل خبرنگاری، همانند استقرار تشکل‌های صنفی و سازمانی خبرنگاری و غیره باشد. همچنین این خانه می‌تواند تبدیل به یک آکادمی برای آموزش و مهارت آموزشی و تبادل تجربیات حرفه خبرنگاری باشد تا خبرنگاران را در حوزه‌های مختلف توانمند کنند و حتی قابلیت موزه مشاهیر خبرنگار ومرکز اسناد خبرنگاری را نیز دارا خواهد بود.

خداکرمی با تاکید بر اینکه این طرح کماکان در مرحله ایده است، افزود: خود خبرنگاران و اهالی رسانه می‌توانند روی این طرح کار کنند تا شاید بتوانیم در قالب یک پروژه مدیریت شهری آن را به ثمر برسانیم.

عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا جزئیات آن مشخص است یا خیر، افزود: خود خبرنگاران و انجمن‌های صنفی باید روی این موضوع کار کنند. یکی از پروژه‌های رویداد ۱۴۰۰ را در حوزه رسانه می‌تواند خانه خبرنگار باشد. با افتتاح خانه خبرنگار می‌توانیم یکی از اهداف شورا را در حوزه رسانه به ثمر برسانیم.

وی ادامه داد: شاید شورا و شهرداری بتوانند با اختصاص مکانی برای خانه خبرنگار کمک کنند تا مرکزی با طرح جامع و استاندارد در اختیار خبرنگاران و جامعه خبری قرار گیرد تا بتواند کاری ماندگار از شورای پنجم برای خبرنگاران باشد.

نظر شما