شناسهٔ خبر: 150165 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

موسوی لارگانی:امام حسین (ع) هیچگاه به دنبال مصالحه و مذاکره با دشمنان نبودند

موسوی لارگانی/2 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: امام حسین (ع) هیچگاه به دنبال مصالحه و مذاکره با دشمنان اسلام و یا به دست آوردن حکومت نبودند.

به گزارش «نماینده»، سیدناصر موسوی‌لارگانی درباره عبرت‌های واقعه عاشورا در عرصه رفتار سیاسی، اظهار داشت: سراسر قیام امام حسین (ع) برای کسانی که دنبال آزادگی هستند، درس و عبرت است.

وی با بیان اینکه عبرت‌های این واقعه برای دولتمردان حکومت‌های اسلامی و در رأس آن‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران پررنگ‌تر و بااهمیت‌تر است، گفت: سالیان زیادی ملت و رهبران مذهبی و سیاسی ما برای ادامه راه امام حسین (ع) و آزادگی، در مقابل طاغوت و استکبار جهانی مبارزه و در سیاه‌چال‌های رژیم ستمشاهی پهلوی گرفتار شدند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی که استکبار جهانی، صهیونیست‌ها و آل‌سعود خبیث مثلث شومی تشکیل داده‌اند و هدفشان براندازی نظام است، باید مسئولان ما توجهی ویژه به عبرت‌های عاشورا داشته باشند.

موسوی‌لارگانی متذکر شد: سیدالشهدا فرمودند که محال است زیر بار ذلت بروم و اگر دست در دست یزید بگذارم، فاتحه اسلام خوانده می‌شود و دیگر اثری از آن باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) یکی از مهمترین دلایلی است که منجر به گسترش اسلام در سراسر جهان شد، تصریح کرد: باور غلط برخی افراد این است که امام حسین (ع) با دشمنان خود مذاکره کردند، در حالی که ایشان صرفا آنان را نصیحت کرد که دست از ظلم و ستم به اسلام و مسلمانان بردارند و از مذاکره با آنان خودداری کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) هیچگاه به دنبال مصالحه با دشمنان اسلام و یا به دست آوردن حکومت نبود، گفت: دولتمردان ما باید از ایشان عبرت بگیرند و باری دیگر پای میز مذاکره به دشمنان نروند چرا که آنان با پیشنهادهای توخالی خود، به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی و برگرداندن آن به چهل سال قبل هستند.

نظر شما