شناسهٔ خبر: 150160 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ابطحی: اتخاذ دیپلماسی فعال لازمه مقابله با رفتارهای صهیونیستی ترامپ است

ابطحی/2 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است: ترامپ تحت فشار صهیونیست‌ها و در حمایت از آنان اقدام به لغو مجوز اقامت سفیر فلسطین در واشنگتن کرده است.

به گزارش «نماینده»،سیدمحمدجواد ابطحی در توضیح چگونگی پیگیری موضوع بستن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن و لغو مجوز اقامت سفیر فلسطین در آمریکا، گفت: با توجه به اقدامات ترامپ، کمتر رئیس جمهوری در آمریکا با این عشق و علاقه منافع صهیونیست‌ها را تامین کرده است، در حقیقت ترامپ مدیون صهیونیست‌ها است.

پشت کردن به صهیونیست‌ها واترگریت دیگری برای ترامپ درست می‌کند

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که ترامپ بخواهد کوچکترین حرکتی خلاف صهیونیست‌ها انجام دهد، پرونده کلان مالی و اخاذی آنها در دست صهیونیست‌ها افشا می‌شود لذا واترگیت دیگری برای ترامپ درست می‌شود.

وی افزود: ترامپ مجبور و علاقمند باج‌دهی به صهیونیست‌ها است و از این رو دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را بست و مجوز اقامت سفیر فلسطین هم لغو کرده است، از این رو کشورهای منطقه و مسلمان از جمله عربستان، تونس،  مراکش، کویت، اردن و الجزایر باید موضع شفافی در این زمینه بگیرند.

امیدی به موضع‌گیری سازمان ملل در حمایت از فلسطینیان نیست

ابطحی یادآور شد: جمهوری اسلامی هم با بین‌المجالس کشورهای اسلامی یا وزرای خارجه کشورها و حتی انجمن‌های حمایتی در این کشورها باید رایزنی کند. ما به موضع گیری سازمان ملل متحد و شورای امنیت امید نداریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: برخورد دستگاه دیپلماسی کشورهای اسلامی و منطقه با سفرای آمریکا در کشور خودشان می‌‎تواند تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: با این شرایط ایران به عنوان ام القرای کشورهای اسلامی می‌بایست دیپلماسی فعالی را کلید بزند و از ظرفیت دبیرخانه دائمی فلسطین در مجلس هم باید استفاده شود تا افکار عمومی را به این سمت هدایت کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها حق برخورد با سفیری که خود انتخاب کرده بودند را نداشتند، کما اینکه در این زمنیه ایراد واهی هم گرفته زیرا تحت فشار لابی صهیونیست‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ دولت آمریکا پس از اتخاذ سلسله تدابیر ظالمانه در حق فلسطینی‌ها و قطع کردن کمک‌های مالی خود این بار سفیر فلسطین را اخراج کرد. سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اعلام کرد، مقامات آمریکایی مجوز اقامت خانواده سفیر فلسطین را لغو کرده و به رغم اینکه مجوز اقامت خانواده این سفیر تا ۲۰۲۰ اعتبار دارد از آنها خواستند فورا خاک آمریکا را ترک کنند.

گفتنی است؛ دولت رئیس جمهوری آمریکا اخیرا به طور رسمی تعطیلی دفتر هیئت دیپلماتیک فلسطین در واشنگتن را اعلام کرد و این اقدام را با بهانه مذاکره نکردن مستقیم مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم اسرائیل و مخالفت با مذاکره با دولت ترامپ دانست.

نظر شما