شناسهٔ خبر: 150157 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

خجسته: حمایت از صاحبان ایده‌های نو به بارور شدن اقتصاد ملی منجر می شود

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از صاحبان ایده‌های نو به بارور شدن اقتصاد ملی منجر می شود.

به گزارش «نماینده»، امیر خجسته در بازدید از روند اجرای پارک علم و فناوری استان همدان، با اشاره به اینکه این طرح یکی از طرح‌های موردنیاز استان به ویژه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: در حال حاضر ۸۰۰ پارک علم و فناوری در جهان فعالیت می‌کنند و در کشور ما نیز۳۰ پارک علم و فناوری در حوزه‌های مختلف ایجاد شده اند.

وی تأمین زیرساخت‌های حمایتی و خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای، تسهیلاتی را لازمه کار صاحبان ایده‌های نو دانست و افزود: این مساله به بارور شدن اقتصاد ملی ما منجر می شود و این مرکز با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع دارای فضاهای اداری، دفاتر تحقیقاتی واحدهای فناور، مرکز رشد، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، سالن کنفرانس، نمایشگاه دائمی و سایر فضاهای جنبی مورد نیاز می تواند گام بزرگی برای فعال شدن هر چه بهتر این نوع از شرکت ها باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پارک علم و فناوری همدان ۲۱ هکتار مساحت و فاز اول آن ۶۰۰۰ متر مربع زیربنا دارد و تاکنون برای ساخت آن ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است و اعتبار مورد نیاز آن برای تکمیل هم اختصاص خواهد یافت.

وی  ادامه داد: ایده‌های بسیار خلاقانه ای در این مرکز مورد تولید شده که عمدتا کاربردی و قابلیت تولید انبوه دارند و باید با حمایت از فعالان و نخبگان، این ایده‌ها را به محصول تبدیل کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس و در بحث بودجه ریزی هم در این چند سال تلاش های خوبی برای فعال کردن شرکت های دانش بنیان انجام شده و توانسته ایم پروژه ای که چند سالی در محاق بی پولی و نبود بودجه دست پا میزد با حمایت های کافی نمایندگان و مسئولین به جایی برسانیم که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در آینده نزدیک آماده بهره برداری باشند.

خجسته با اشاره به اینکه طی این نشست و بازدید تاریخ بهره برداری پروژه ۲۲ بهمن اعلام شده است، عنوان کرد: طبق اطلاعات این مرکز در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر در پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در همدان فعالیت می‌کنند که نتیجه کار آنها، فروش کالاهای دانش‌بنیان به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در سال گذشته بوده و این اتفاق یک تحول بسیار بزرگ در اندیشه دانشکاهیان ما خواهد بود و می تواند به آینده روانی جوانان ما را تغییر و بارور کند و این نیاز به دعوت جوانان و آشناکردن آنها با این حوزه است.

نظر شما