شناسهٔ خبر: 150156 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بختیار: سخنران در کنار تبیین آموزه‌های عاشورا به اصل اتحاد و برادری تاکید داشته باشند

علی بختیار یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: سخنرانان مذهبی مردم را به اصل اتحاد، برادری و برابری دعوت کنند. امروز برخی از افراد در بالای منبرها به دولت و مجلس اهانت می‌کنند که این امر به انقلاب آسیب می‌زند.

به گزارش «نماینده»،علی بختیار با اشاره به اینکه سخنرانان در ایام محرم به چه نکاتی باید توجه داشته باشند، بیان کرد: در ابتدا ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) را تسلیت عرض می‌کنم. ان‌شاءالله مراسم‌های عزاداری باشکوه‌تر از قبل برگزار شود. امام حسین (ع) مظهر علم، شجاعت، عشق به خدا و راستی‌ها است و جهانیان هر روز بیش از گذشته به حقیقت واقعه کربلا پی می‌برند.

وی در ادامه بیان کرد: بخشی از مراسمات عزاداری به صورت سخنرانی مذهبی برگزار می‌شود که باید در آن به واقعه کربلا و درس‌هایی که باید از عاشورا و عشق‌بازی‌های یاران و اولاد امام حسین (ع) پرداخته شود و این درس‌ها تبیین گردد. درس‌های کربلا باید یکی از اهداف سخنرانان باشد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس ادامه داد: امام حسین (ع) برای ظلم‌ستیزی و مبارزه با افرادی که خودشان را داعیه‌دار حکومت اسلامی می‌دانست قیام کرد و مقابل افرادی ایستاد که قصد داشتند مسیر اسلام را تغییر دهند. سخنرانان وظیفه دارند در این زمینه‌ها و در خصوص مواردی که جامعه را به انحراف می‌برد و دچار تزلزل می‌کند، صحبت کنند.

بختیار تصریح کرد: از سوی دیگر در کشور مسائل و مشکلاتی وجود دارد. یکی از بخش‌هایی که باید در سخنرانی سخنرانان مدنظر قرار گیرد، این است که نباید مردم را دسته‌دسته کنند و مقابل یکدیگر قرار دهند. سخنرانان باید مردم را به اصل اتحاد، برادری و برابری دعوت کنند. در دوران دفاع مقدس زمانی که سختی‌ها به مردم فشار می‌آورد، همیشه به مردم می‌گفتیم که کشور و انقلاب متعلق به خودتان است و باید سختی‌ها را تحمل کرد اما این روزها بعضی‌ها به بالای منبر می‌روند و به دولت و مجلس اهانت می‌کنند. این اهانت‌ها و سیاه‌نمایی‌ها باعث می‌شود مردم از انقلاب برگردند.

وی خاطرنشان کرد: شاید هدف آنها تخریب دولت و شخص رئیس جمهور و یا خدشه‌ وارد کردن یک عده‌ای سیاسی باشد اما این آسیب‌ها به کل نظام و انقلاب خدشه وارد می‌کند. با پایین آمدن پرچم یک طیف، پرچم طیفی دیگر بالا نخواهد رفت. به طور کلی خدماتی توسط دولت و مجلس انجام شده است اما همچنان مشکلاتی باقی است. باید در پشت تریبون‌ها واقعیت‌ها به مردم گفته شود؛ نه اینکه سیاه‌نمایی اتفاق افتد.

وی در پایان گفت: سخنرانان باید در کنار تبیین درس‌های واقعه کربلا به موضوع اتحاد و انسجام و برابری تاکید داشته باشند.

نظر شما