شناسهٔ خبر: 150147 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

در کنار اصل رسیدگی، موضوع رسانه‌ای شدن دادگاه‌ها مدنظر قرار گیرد

پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که در کنار اصل رسیدگی، موضوع رسانه‌ای دادگاه‌های اخیر مدنظر قرار گیرد، گفت: تمام رسیدگی به دادگاه‌های اخیر به صورت پخش مستقیم از یکی از شبکه‌ها منتشر شود

به گزارش «نماینده» محمدعلی پورمختار ، با اشاره به لزوم اهتمام به بحث رسانه‌ای و بازتاب خبری در نوع برگزاری دادگاه‌های اخیر گفت: بحث رسانه‌ای این دادگاه‌ها دارای اهمیت است. اگر چنین اجازه‌ای توسط قوه قضاییه اخذ شد به دلیل مطالبات مردم بود تا این دادگاه‌ها علنی برگزار شود و مردم در جریان خبر روند دادگاه‌ها قرار گیرند.

وی افزود: در برخی موارد ادعاهایی خلاف نظر قوه قضاییه در خصوص این دادگاه‌ها اتخاذ می‌شود معتقد هستم اگر این دادگاه‌ها علنی برگزار شود و در نوع رسیدگی بحث خبری آن مورد توجه باشد یک خط ردی بر این گونه ادعاها را شاهد خواهیم بود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگرچه اصل رسیدگی دارای اهمیت است، چرا که این موضوع وظیفه اصلی قوه قضاییه است تا رسیدگی عادلانه انجام دهد، اما موضوع رسانه‌ای و خبری آن هم باید به عنوان یک موضوع مهم مدنظر باشد. مجلس شورای اسلامی بارها این موضوع را پیگیری کرد، موردی را مطرح کرده بود که شورای نگهبان آن را تایید نکرد.

پورمختار با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری درخصوص برگزاری دادگاه‌ها، تاکید کرد: توقع به این است که نه تنها گوشه‌هایی بلکه تمام رسیدگی به صورت علنی به صورت پخش مستقیم از یک شبکه منتشر شود.

نظر شما