شناسهٔ خبر: 150145 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بررسی «پالرمو» با حضور کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجلس

کمالی پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه «پالرمو» با حضور کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت نظام در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده» یحیی کمالی‌پور، عضو هیئت ‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی «پالرمو» در این کمیسیون اظهار داشت: شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس درباره لایحه مذکور چند ایراد شکلی را مطرح کرده بود که اعضای کمیسیون (در  جلسه روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور) این ایرادات را بررسی و رفع کردند.

وی با بیان اینکه، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نسبت به مصوبه مجلس درباره لایحه «پالرمو» ایرادات و ابهاماتی را نسبت به این لایحه مطرح کرده بود، تصریح کرد: این مجمع یکی از مباحث این لایحه را خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی دانسته و عنوان کرده‌ بود که در این مورد اطلاعات کشور را در اختیار دشمنان قرار می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است تا در یکی از جلسات کمیسیون قضایی در هفته آینده (پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه) ایرادات و ابهامات مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور کارشناسان مجمع تشخیص و همچنین کارشناسان مرکز پژوهش‌های قوه مقننه بررسی و رفع شود.

کمالی‌پور تصریح کرد: پس از رفع ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی «پالرمو»، این لایحه برای بررسی به صحن علنی پارلمان ارجاع می‌شود.

نظر شما