شناسهٔ خبر: 150143 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

برخی کشورها نمی‌توانند وابستگی نفتی به ایران را کم کنند

قره خانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی کشورها نظیر چین، هند و ایتالیا پالایشگاه‌های خود را با فرمولاسیون نفت ایران تنظیم کرده‌اند و به این زودی هم قادر نخواهند بود تا وابستگی نفتی خود را از ایران کم کنند.

به گزارش «نماینده»اسدالله قره‌خانی  با اشاره به حفظ بازارهای نفتی ایران در کشورهای مختلف، گفت: درحال حاضر دشمنان، نفت را که تامین‌کننده درآمدهای اقتصادی کشور است، نشانه گرفته‌اند و متاسفانه وابستگی کشور هم به بودجه نفتی زیاد است.


وی با بیان اینکه به هیچ وجه نباید بگذاریم تا اظهارات دشمن مبنی بر به صفررساندن فروش نفت ایران ره به جایی ببرد، بیان داشت: شرایط امروز کشور تفاوت‌هایی با گذشته دارد و در گذشته ما تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را هم با خود داشته‌ایم، اما درحال حاضر این تحریم‌ها تنها از سوی یک کشور و آن هم از سوی آمریکا پیگیری می‌شود و سایر کشورها هم الزامی برای اجرای آن ندارند.


قره‌خانی با اشاره به تصمیمات اروپا در راستای حفظ برجام بیان داست: همواره شرط ما برای باقی ماندن در برجام این است که اروپا تضمینی درباره  فروش نفت ارائه دهد.


این نماینده مجلس با اشاره به حفظ بازارهای نفتی ایران در سایر کشورها بیان داشت: در راستای این موضوع جالب است که بدانید برخی از کشورها پالایشگاه‌های خود را با فرمولاسیون نفت ایران تنظیم کرده‌اند  و به این زودی هم قادر نخواهند بود تا وابستگی نفتی خود را از ایران کم کنند که این هم مسئله‌ای زمان بر است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر کشورهایی نظیر هند، چین و ایتالیا پالایشگاه‌های خود را با فرمولاسیون نفت ایران تنظیم می‌کنند.


قره‌خانی با اشاره به ماموریت شرکت ملی نفت در فروش نفت ایران، بیان داشت: معتقدم شرکت ملی نفت باید با توجه به اقتضای زمان، شرایط جدیدی را در فروش نفت پیگیری کند تا بتواند با انعطاف بیشتر و تنوع در مشتریان، نفت کشور را صادر کند که درباره این موضوع هم یکسری سیاست‌های اتخاذ شده است.

نظر شما