شناسهٔ خبر: 150135 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت برای تعطیلی ۷ روزه مدارس لایحه دهد

کوچکی نژاد.jpg نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: دولت تاکنون لایحه‌ای درباره تعطیلات زمستانی مدارس به مجلس ارائه نکرده است.

به گزارش «نماینده»جبار کوچکی‌نژاد، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تعطیلات 7 روزه مدارس در فصل زمستان، اظهار داشت: دولت تاکنون لایحه‌ای در این باره به مجلس ارائه نداده و بررسی این موضوع نیز در دستورکار کمیسیون قرار ندارد.

وی با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی درباره این موضوع اظهار نظر کردند، افزود: این گونه اظهار نظرها بیشتر اظهار نظرهای سازمانی است و کارشناسی و دقیق نیست.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در همین راستا ادامه داد: به اعتقاد بنده بهتر بود مسئولان به جای این‌گونه صحبت‌ها دولت را مجاب می‌کردند لایحه‌ای را درباره ساماندهی تعطیلات کل کشور به مجلس ارائه می‌داد تا این تعطیلات زمستانی مدارس هم ذیل این لایحه در مجلس بررسی و ارزیابی می‌شد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه برنامه زمان‌بندی مدارس یعنی آغاز و پایان سال تحصیلی مشخص شده است، تاکید کرد: هرگونه تغییر در برنامه زمان‌بندی مدارس نیاز به مصوبه پارلمان دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه باید کار کارشناسی و تخصصی لازم در این باره انجام شود، اظهار داشت: مطرح شدن تعطیلات زمستانی مدارس از سوی برخی از مسئولان دولتی به دلیل وارونگی هوا در تهران است که باید گفت تعطیل کردن مدارس کل کشور به دلیل آلودگی در یک استان اقدام درستی نیست.

نظر شما