شناسهٔ خبر: 150126 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انحصار در تولید قطعه و خودرو وجود ندارد

محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در حال حاضر منع قانونی و شرایطی برای اینکه فرد نتواند در قطعه‌سازی و حتی تولید خودرو ورود کند وجود ندارد.

 به گزارش «نماینده» محسن کوهکن ریزی ، در خصوص وجود انحصار در تولید قطعه و خودرو، اظهار داشت: همواره  به انحصار در قالب صادرات، سندیکاها و شخصیت‌های حقوقی که بتواند از حقوق مجموعه دفاع کنند می‌پردازیم، اما در زمینه تولید و حتی در ارتباط با واردات انحصار دولتی و خصوص دارای فساد و رانت است و باید فعالیت‌ها بر محور رقابت باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر کسی قصد داشته باشد به تولید خودرو و ساخت قطعه ورود کند و در زمینه قیمت رقابت داشته باشد هیچ منع قانونی وجود ندارد، گفت: انحصار در جایی وجود دارد که اگر اراده کردید در بخشی از اقتصاد ورود کنید به شما اجاره ندهند و مجوز به راحتی در اختیار متقاضی قرار نگیرد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش تولید خودرو و ساخت قطعه مانعی در مسیر فعالیت متقاضیان وجود ندارد که ایجاد انحصار کند، ادامه داد: اگر فردی تعدادی مهندس و مبتکر را گردآوری کند و سمت ساخت قطعه با کیفیت و قیمت مناسب حرکت کند می‌تواند رقابت داشته باشد و فضا انحصاری نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه جایی انحصار معنی پیدا می‌کند که اگر فردی از جامعه قصد داشته باشد در بخشی که تخصص و تجربه دارد ورود کنند منع قانونی یا شرایطی برای وی ایجاد کنند که توان ورود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر منع قانونی و شرایطی برای اینکه فرد نتواند در قطعه‌سازی و حتی تولید خودرو ورود کند وجود ندارد.

نظر شما