شناسهٔ خبر: 150114 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

معیارهای مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد

محمدرضا پورابراهیمی/* رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است،گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه‌های کار و اقتصاد باید رویکرد اجرایی در اقتصاد داشته باشن

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به معرفی وزرای کار و اقتصاد، اظهار کرد: نمایندگان از رئیس جمهور انتظار دارند با توجه گذشت مدت زیادی از استیضاح وزرای کار و اقتصاد، گزینه‌های مورد نظر خود را زودتر به مجلس معرفی کند.

وی با اشاره به نقش موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اقتصاد کشور افزود: وزارت اقتصاد نقش موثری در پیشبرد امور اقتصادی کشور دارد، اما در عین حال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل ماموریت‌های مهم اقتصادی خود، نقش کلیدی تری را ایفا می‌کند. بر این اساس، رئیس جمهور باید برای معرفی وزرا، سریع‌تر تصمیم گیری کند و در این رابطه، مجلس هم پیگیری‌هایی انجام داده است. اگر در هفته‌های پیش رو رئیس جمهور گزینه‌های متبوع خود را معرفی کند، مجلس بررسی صلاحیت آنها را در دستورکار خواهد گذاشت و رای خود را اعلام خواهد کرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: گزینه‌های پیشنهادی باید توانمند، با تجربه و دارای رویکردی اجرایی در عرصه اقتصاد باشند، همچنین هماهنگی آنها با بانک مرکزی و سایر ارکان کشور اهمیت زیادی دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به مدیریت وزارتخانه‌ها توسط سرپرست موقت گفت: استمرار مدیریت وزارتخانه‌ها توسط سرپرست موقت، مشکلات و شرایط خاصی را به وجود می‌آورد و نباید برای مدت طولانی ادامه داشته باشد؛ امیدوارم هرچه زودتر تکلیف این دو وزارتخانه مشخص شود و وزرای جدید کار خود را آغاز کنند.

نظر شما