شناسهٔ خبر: 150113 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حقوق کارمندان شوراهای حل اختلاف افزایش می‌یابد؟

پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون شوراهای حل اختلاف را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف نقش بسیار اساسی در حل مشکلات، رفع اختلافات و همچنین در کاهش ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه دارند، گفت: متاسفانه کارمندان شوراهای حل اختلاف هم از نظر دریافت حقوق و هم از نظر وضعیت کاری و استخدامی هنوز تعیین تکلیف نشدند.

وی افزود: کارمندان شوراهای حل اختلاف به دلیل وجود این مشکلات بارها به دستگاه‌های مربوطه مراجعه کردند حتی نمایندگان برای رفع مشکلات آنها سؤال از وزیر دادگستری را مطرح کردند اما هنوز مشکلات آنها حل نشده است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: قانونی در مجلس مصوب شده بود که درآمدهای شوراهای حل اختلاف به خزانه واریز شود و پس از آن برای پرداخت حقوق کارمندان شوراها اختصاص یابد که متاسفانه این قانون اجرا نشده است.

پورمختار با بیان اینکه جمعی از نمایندگان برای حل مشکلات آنها طرح اصلاح موادی از قانون شوراهای حل اختلاف را مطرح کردند، ادامه داد: هدف از تدوین این طرح این است که درآمد شوراهای حل اختلاف به جای واریز به خزانه در حسابی خاص در خزانه نگهداری شود، تا همه آن به حقوق و مزایای کارمندان این شوراها اختصاص یابد.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با تاکید بر اینکه بر اساس این طرح حقوق کارمندان شوراهای حل و اختلاف افزایش یابد، اظهار داشت: هدف ما این است تا دریافتی کارمندان شوراهای حل اختلاف بر اساس قانون وزارت کار باشد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه سن اغلب کارمندان بالا رفته و امکان استخدام آنها در جای دیگری وجود ندارد و از طرفی هم آنها در کار خود حرفه‌ای شدند، می‌توان از ظرفیت‌شان در قوه قضاییه استفاده کرد؛ لذا در این طرح تکلیفی برای دولت تعیین شده تا طی فرایندی وضعیت استخدامی آنها تعیین تکلیف کند.

نظر شما