شناسهٔ خبر: 150103 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اصغر سلیمی:

بررسی تخلفات شوراها در مجلس

اصغر سلیمی43 سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: رسانه‌ای کردن تخلفات شوراها در سطح گسترده و بزرگنمایی آنها برای رسیدن به اهدافی خاص اقدام درستی نیست و در نظام جمهوری اسلامی بر روی کار شوراها تاکید بسیاری شده اما در صورت بروزتخلف از سوی آنها حتما برخورد می‌شود.

 به گزارش «نماینده» اصغر سلیمی، با اشاره به رسانه‌ای شدن تخلفات گسترده شوراهای اسلامی شهر و روستا طی یک ماه اخیر، گفت: تعداد بسیاری شورا در سطح کشور وجود دارد که این شوراها در هر روستا بین ۳ تا ۵ نفر و در شهرها بین ۵ تا ۲۱ نفر عضو دارند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به اینکه براین اساس جامعه آماری بزرگی از اعضای شوراها در سطح کشور وجود دارد، اظهار کرد: در هر فضای کاری تخلفاتی وجود دارد و در بحث شوراها هم برای رسیدگی به تخلفات مقدماتی مشخص شده است، جرایمی هم برای خاطیان در نظر گرفته شده تا جایی که یک شورا منحل می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ای کردن تخلفات شوراها در سطح گسترده و بزرگنمایی آنها برای رسیدن به اهدافی خاص اقدام درستی نیست، بیان کرد: اهدافی در فقه و مبانی احکام اسلامی برای شوراها وجود دارد و در نظام جمهوری اسلامی هم بر روی کار شوراها تاکید بسیاری شده است اما اگر خدای ناکرده اعضای شوراها تخلفاتی انجام دهند حتما با آن برخورد می‌شود.

سلیمی بیان کرد: نباید موضوع تخلفات شوراها را به عنوان یک وسیله برای رسیدن به اهداف خودمان به کار ببریم و باید بدانیم مجریان قانون این مسائل را بررسی کرده و در صورت وجود قطعی تخلف با متخلفان برخورد خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با تاکید براینکه شوراها نهاد مردمی بوده و از سوی آنها انتخاب می‌شوند، گفت: قطعا نظارت بر شوراها هم به صورت عامه و از سوی مردم صورت می گیرد لذا در صورت وقوع تخلف باید آن را به فرمانداری و استانداری ها و بعد به شورای عالی استانها گزارش می‌کنند تا بررسی و برخورد شود.

وی تاکید کرد: البته این تخلفات در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور هم بررسی می شود و بعد از آن به شورای حل اختلاف ارسال می‌شود و در نهایت قوه قضاییه تخلفات را بررسی و رسیدگی می‌کند.

سلیمی با اشاره به اینکه هفته آینده تخلفات اخیر شوراها را در کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور بررسی می‌کنیم، اظهار کرد: از مسئولان وزارت کشور هم می‌خواهیم تا گزارشی از تخلفات شوراهای اسلامی شهر و روستاها ارائه کنند تا بتوانیم از بروز اینگونه موارد در آینده پیشگیری کنیم البته باید بررسی صلاحیت‌ها و نظارت‌ها در زمان انتخاب کاندیداها با دقت و وسواس بیشتری انجام شود

نظر شما