شناسهٔ خبر: 150101 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین اخبار از ماندن یا رفتن شهردار تهران پس از قانون مجلس

افشانی معاون پارلمانی شهردار تهران از آخرین وضعیت ماندن یا رفتن شهردار تهران طبق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را تشریح کرد

به گزارش «نماینده» داریوش قنبری، معاون پارلمانی شهردار تهران،  با اشاره به تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و ابلاغ آن از سوی رئیس مجلس، به حواشی ایجاد شده پیرامون شهردار تهران و اینکه این قانون شامل وی می‌شود یا خیر،گفت: بر این اساس، از اداره قوانین مجلس درباره وضعیت آقای افشانی شهردار تهران و اینکه این قانون شامل وی می‌شود یا خیر، استعلام کردیم. قرار شد حقوقدانان مجلس این موضوع را بررسی و نتایج استعلامات را به ما اعلام کنند.

وی افزود: پس از اینکه نتایج استعلامات از مراجع قانونی درباره ماندن یا رفتن آقای افشانی اخذ کردیم و به نتیجه رسیدیم، اخبار آن اعلام خواهد شد. فعلا منتظر اعلام نتایج از طریق مراجع قانونی هستیم.

معاون پارلمانی شهردار تهران اضافه کرد: استنباط ما به لحاظ قانونی این است که با توجه به اینکه انتصابات شهرداران دارای قانون خاص است، بنابراین شهرداران مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نیستند اما به هر حال به شکل رسمی از مراجع قانونی استعلام کردیم.

قنبری با بیان اینکه طبق قانون، تفسیر قوانین عادی به عهده مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: بر این اساس، استعلامی درباره تعیین وضعیت شهردار تهران پیرامون قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به معاونت قوانین مجلس ارسال کردیم که پس از بررسی‌های حقوقدانان مجلس، تصمیم نهایی درباره اینکه شهردار تهران شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شود یا خیر را اخذ خواهیم کرد.

معاون پارلمانی شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: قرار است پس از تعطیلی جلسات علنی مجلس و تعطیلات تابستانی نمایندگان، استفساریه‌ای را از مجلس درباره وضعیت شهردار تهران و شمولیت وی در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ارائه دهیم.

نظر شما