شناسهٔ خبر: 150097 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

حجت السلام حسن نوروزی:

فراکسیون ایثارگران به بنیاد شهید اولتیماتوم داد

حسن نوروزی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که مجلس بر روند اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان نظارت خواهد کرد، گفت: اگر موضوع سوء‌استفاده از استثناهای این قانون به خصوص درباره درصد جانبازی مشاهده شود فراکسیون ایثارگران از بنیاد شهید تحقیق و تفحص خواهد کرد.

 به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام حسن نوروزی، در واکنش به شائبه‌هایی در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ناظر به برخی از استثناهای این قانون، گفت: ما در زمان تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، به دلیل احترام به جایگاه ایثارگری، جانبازان ۵۰ درصد به بالا را استثنا کردیم.

وی در ادامه گفت: همه می‌دانند که جانباز ۵۰ درصد به بالا که به سن ۶۰ یا ۷۰ سال رسیده است دیگر توان کارکردن ندارد. ما هم به خاطر احترام به جانبازان این بند از قانون را گنجاندیم، لذا قطعا کمیسیون‌های بنیاد شهید در دو ماه اخیر روند کاری را به گونه‌ای پیش خواهند برد که دیگر بحث افزایش ۵ یا ۱۰ درصدی جانبازی مطرح نشود که برخی افراد بخواهند درصد جانبازی خود را به بالای ۵۰ درصد برای باقی‌ماندن در پست‌شان برسانند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در عین حال اظهار کرد: اگر احساس شود که افرادی به دنبال افزایش درصد جانبازی و ایثارگری خود هستند که مشمول این قانون نشوند، قطعا مجلس شورای اسلامی از بنیاد شهید تحقیق و تفحص خواهد کرد و اجازه این اقدامات را نمی‌دهد تا برخی از افراد بخواهند اقدامات این چنینی انجام دهند.

نوروزی با تاکید بر این‌که فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی نظارت‌های کافی را خواهند داشت، زد و بندهای احتمالی را هم رد نکرد و گفت: نگرانی‌ها در این باره قابل توجه است، اما ما دقت لازم را خواهیم داشت.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی لزوم انتشار درصد جانبازی مدیران برای پرهیز از هر شائبه‌ای گفت: چنین کاری لازم نیست چون درصد جانبازی و اسامی مدیران مشمول آن مشخص است، از طرف دیگر دستگاه‌های نظارتی نیز بر روند اجرای قانون نظارت می‌کنند لذا انتشار اسامی درست نمی‌باشد.

به گزارش ایسنا، طبق بخشی از قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

نظر شما