شناسهٔ خبر: 150096 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بازنشستگان تا ۲۴ آبان‌ماه برای تسویه فرصت دارند/ معرفی افراد متخلف به هیأت‌های تخلفات ادارای

مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات تأکید کرد: افرادی که به قانون تمکین نکنند در اسرع وقت به هیأت‌های تخلفات اداری دستگاه‌ها معرفی می‌شوند و با آن‌‎ها برخورد جدی صورت می‌گیرد؛ این برخورد هم با مدیری که فرد بازنشسته را به کار گرفته و هم با فرد بازنشسته خواهد بود.

به گزارش«نماینده»، عبدالرضا مصری  با اشاره به ابلاغ قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان از سوی رئیس مجلس، عنوان کرد: این قانون مهم پس از رفت و برگشت‌هایی بین مجلس و شورای نگهبان نهایتا به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان رسید و روز گذشته از سوی رئیس مجلس ابلاغ شد.

دو ماه فرصت قانونی برای تسویه بازنشستگان

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: برابر این قانون از زمان ابلاغ قانون افراد بازنشسته تا دو ماه فرصت ( ۲۴ آبان‌ ۹۷) فرصت دارند که امور تسویه خود را انجام و افراد جایگزین بر سر کار بیایند.

دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ابزارهای نظارتی برای اجرای صحیح قانون

وی با بیان اینکه در طول اجرای این قانون از ابزار نظارتی مختلفی از جمله دیوان محاسبات استفاده می‌شود، افزود: همچنین سازمان بازرسی کل کشور نیز پیگیر اجرای صحیح قانون خواهد بود تا قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان به درستی اجرا شود.

معرفی افراد متخلف به هیأت‌های تخلفات ادارای

مصری تأکید کرد: افرادی که به قانون تمکین نکنند در اسرع وقت به هیأت‌های تخلفات اداری دستگاه‌ها معرفی می‌شوند و با آن‌‎ها برخورد جدی صورت می‌گیرد؛ این برخورد هم با مدیری که فرد بازنشسته را به کار گرفته و هم با فرد بازنشسته خواهد بود.

نظارت تیمی از کمیسیون اجتماعی مجلس بر نحوه اجرای صحیح قانون

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: همچنین مقرر شده تیمی از کمیسیون اجتماعی مجلس با کمک سایر نمایندگان از کمیسیون‌های دیگر نسبت به نظارت بر نحوه درست قانون نظارت ویژه داشته باشد.

وی با بیان این نکته که طبیعی است در بخش خصوصی به‌کارگیری افراد منعی ندارد، افزود: منظور از قانون مصوب مجلس دستگاه‌های ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری است که در این دستگاه‌ها بازنشستگان نمی‌توانند به کار گرفته شوند.

چه دستگاه‌های مشمول قانون می‌‎شوند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: در ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اسامی تمامی دستگاه‌هایی که بازنشستگان در آن‌ها نمی‌توانند به کار گرفته شوند، قید شده است و این دستگاه‌ها شامل تمام دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی، مؤسسات و  نهادهای عمومی غیردولتی می‌شود که مصداق آن سازمان تأمین اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی، سازمان صدا و سیما(به استثنای رئیس سازمان) و بانک‌‎ها نیز می‌‎شود.

نظر شما