شناسهٔ خبر: 150078 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابوترابی:

فردی به عنوان "دستیار رئیس‌جمهور در امور شهروندی" منصوب شده که با الفبای حقوق آشنا نیست

ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ریاست جمهوری فردی را به عنوان دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی انتخاب کرده که با الفبای این کار آشنا نیست و مصاحبه وی با آسوشیتدپرس هم از نظر حقوقی و هم از نظر سیاسی مورد ایراد و اشکال است.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصاحبه دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی که با آسوشیتدپرس و طرح مسائل داخلی کشور در مصاحبه خود با این رسانه گفت: من متأسفم که رئیس جمهور فردی را به عنوان دستیار ویژه خود در امور حقوق شهروندی منصوب می‌کند.

که الفبای حقوقی را نمی‌داند و به اصل تفکیک قوا که در قانون اساسی آمده آشنایی ندارد. اصل تفکیک قوا امور قضایی را به قوه قضائیه سپرده و رأی دادگاه هم فصل‌الخطاب است.

وی افزود: وقتی‌که رأی دادگاه فصل‌الخطاب است به صورت قطعی صادر می‌شود دیگر حرف‌های خانم مولاوردی به هیچ قابل قبول نیست و جای تأسف دارد که الفبای کار حقوقی را هم بلد نیست.

علاوه بر این مسائل داخلی کشور را که نباید در رسانه‌های بیگانه مطرح کرد، آیا خانم مولاوردی اختلافات خود با همسر و خانواده‌اش را در مرآ و منظر مردم مطرح می‌کند؟ هرچند وجود اختلاف در یک خانواده امری طبیعی است اما آیا خانم مولاوردی این اختلافات را در سطح عمومی مطرح می‌کند؟

صد البته که این کار را نمی‌کند تا عده‌ای که به دنبال سوءاستفاده هستند به مقاصدشان برسند. پس چرا خانم مولاوردی مسائلی که در هر کشوری و هر حکومتی ممکن است وجود داشته باشد در یک رسانه بیگانه مطرح می‌کند تا مورد سوءاستفاده قرار گیرد؟

ابوترابی خاطرنشان کرد: خانم مولاوردی با این اقدام خود هم از نظر حقوقی و هم از نظر سیاسی مرتکب خبط و خطای بزرگی شد و از نظر حقوقی اقدام وی هیچ توجیهی ندارد و از نظر سیاسی هم متأسفانه مسائل داخلی کشور را در یک رسانه خارجی مطرح کرد.

 شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در مصاحبه خود با آسوشیتدپرس عنوان کرده که ما با دستگیری‌های قوه قضائیه مخالف هستیم و این قوه در امور داخلی قوه مجریه ورود می‌کند.

نظر شما