شناسهٔ خبر: 150077 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سپرده های ارزی با اقبال مردمی رو به رو نشد

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید از آنجایی که مردم به بانک ها بی اعتماد شده اند سپرده ارزی با اقبال جامعه رو به رو نشده است.

به گزارش «نماینده»، سیدناصر موسوی لارگانی ، با اشاره به تضمین سپرده های ارزی از سوی بانک مرکزی اظهار داشت: اقبال چندانی از پیشنهاد سپرده ارزی در بانک ها نشده است، مردم به سیستم بانک ها و وعده هایی که داده می شود، اعتماد ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بااشاره به وعده های بانکی گفت: در بخشنامه ها و مصوبات تصمیماتی گرفته می شود اما در عمل بانک ها به نحوی دیگر عمل کرده اند، تناقض در حرف و عمل باعث شده است که مردم به نظام بانکی کشور اعتماد نداشته باشند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که اعتماد به سیستم بانکی از بین رفته است، مردم به برنامه و درخواست همتی برای سپرده گذاری ارزی در بانک ها عمل نکرده اند.

وی برای اقبال مردم از سپرده ارزی پیشنهاد داد: باید تلاش شود اعتماد مردم به سیستم بانکی جلب شود، اگر بخشنامه ای می دهند بر بانک ها نظارت کنند که طبق همان با مردم رفتار می شود، وقتی جامعه چنین رفتاری را ببیند مجدد به سیستم بانکی اعتماد می کنند.

موسوی لارگانی ، با اشاره به بدقولی بانک ها بیان داشت: زمانی مردم سپرده ارزی در بانک ها داشتند اما به جای اینکه در زمان برداشت سپرده، اسکناس ارز سپرده شده داده شود، معادل ریالی آن به نرخ دولتی پرداخت شد و از همانجا بذر بی اعتمادی به بانک ها کاشته شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر می خواهند با سپرده ارزی نقدینگی را کنترل کننده باید به نوعی اعتماد سازی شود تا مجدد مردم پول و سرمایه خود را به بانک ها بیاورند در غیر اینصورت با بخشنامه و تضمین بانک مرکزی نمی توان انتظار داشت مردم به بانک ها روی خوش نشان دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما