شناسهٔ خبر: 150076 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دریافت رشوه و پارتی‌بازی رتبه های اول در بلدیه

فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: دیو هفت سر فساد در شهرداری آنچنان در جای جای این سازمان عریض و طویل رخنه کرده است که متاسفانه در میان تمام دستگاه‌ها، هنوز شهرداری در زمینه میزان دریافت رشوه و پارتی‌بازی رتبه های اول را دارد.

به گزارش«نماینده»، در جریان هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، مجید فراهانی در خصوص اجرائی نمودن بند "د" ماده ۲ آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه واکنش نشان داد و خواستار تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می نمایند، شد.
وی در این رابطه گفت: «فساد» آزار دهنده ترین و مشمئز کننده ترین صفتی است که در مواجهه با شهرداری تهران ؛شهروندان را آزار می دهد، دیو هفت سر فساد در شهرداری آنچنان در جای جای این سازمان عریض و طویل رخنه کرده است که متاسفانه در میان تمام دستگاه‌ها، هنوز شهرداری در زمینه میزان دریافت رشوه و پارتی‌بازی رتبه های اول را دارد.
فراهانی افزود: در این میان برخی عناصر فاسد هم با خود فکر می‌کند باید از این نمد برای خود کلاهی ببافند، به همین دلیل پدیده رشوه رخ می‌دهد و برخی کارمندان با دریافت رشوه از مراجعین به نوعی سهم خود را دریافت کرده یا آنکه پارتی‌بازی می‌کنند، برای مقابله با این شرایط «شفافیت»،«شناسائی افراد فاسد» و «تشویق افرادی که تخلفات را گزارش می دهند» از مهم ترین پادزهرهاست.
رئیس کمیته بودجه و نظارت با اشاره به آیین نامه موجود، بیان کرد: بر اساس بند "د" ماده ۲ آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه" تشویق اشخاصی که تخلفات موضوع ماده (۱) این آیین‌نامه را گزارش نموده وگزارش آنان منجر به صدور حکم قطعی براساس آیین‌نامه شده باشد" باید توسط دستگاههای اجرائی از جمله شهرداری ها انجام گیرد، مطمئناً درصورت تحقق این بند زمینه های شناسائی افراد فاسد،رشوه گیر و متخلف بیش از پیش فراهم خواهد شد.
فراهانی گفت: امروز در شرایطی هستیم که تنها مبارزه همه جانبه علیه فساد و رشوه می تواند اعتماد شهروندان را باز گرداند و در این میان مطالبه مردم برخورد با دانه درشت ها و نا امن نمودن فضا به گونه ای است که هیچ کس به خود اجازه فساد ندهد ،بر همین اساس به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره « اجرائی نمودن بند "د" ماده ۲ آئین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه و تشویق اشخاصی که تخلفات را گزارش می نمایند» به شهرداری تهران تذکر می دهم.
این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: امیدوارم با همراهی یکایک همشهریان خوبم زمینه های ارتقاء شفافیت،کاهش تخلفات و معرفی افراد متخلف و فاسد بیش از پیش فراهم شود و همه ما با مشارکت هم جریان مبارزه علیه فساد در شهرداری را به سرانجام برسانیم. در این میان اقدام قاطع،بدون اغماض و سریع دستگاههای نظارتی شهرداری و سایر نهادهای مسئول در رسیدگی به تخلفات می تواند امید بخش فردائی بهتر برای تهران زندگی باشد.

نظر شما