شناسهٔ خبر: 150059 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هشدار دادستان به قطعه‌سازان و خودروسازان

جعفری دولت آبادی دادستان تهران به شرکت‌های قطعه سازی و خودروسازی هشدار داد و گفت: شرکت‌های قطعه‌سازی و خودروسازی حق ندارند کاری کنند که اولا انحصار ایجاد شود و ثانیا این انحصار منجر به کمبود کالا و توقف تولید خودرو شود.

به گزارش«نماینده»، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رابطه با پرونده‌های اخیر اقتصادی از برگزاری دو جلسه طی امروز در رابطه با شعب ویژه و همچنین خودروسازان خبر داد و گفت: در این جلسه خودروسازان در رابطه با مشکلات تامین ارز با توجه به افزایش قیمت ارز، تامین قطعات با توجه به اینکه برخی شرکت‌های قطعه سازی قطعات را تحویل نمی‌دهند، انبارکردن خودروهای مختلف که مکررا از رسانه‌ها پخش شده بود و همچنین قیمت خودرو مسائلی را بیان کردند.

وی با بیان اینکه بخش تحریم به حوزه‌های بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی برمی گردد که دادستانی در این بخش کاری نمی‌تواند انجام دهد، ولی پیغام آن‌ها را به این دستگاه‌ها خواهد برد، به مشکلات مطرح شده مبنی بر تامین قطعات خودرو اشاره و تصریح کرد: برخی از شرکت‌های قطعه سازی در دادستانی پرونده دارند که این پرونده‌ها مفتوح است.

دادستان تهران افزود: این شرکت‌ها در گذشته سعی کردند با انحصار در تولید برخی از قطعات، امروز از این انحصار استفاده کنند که لازم است تاکید کنم که شرکت‌های قطعه سازی و خودروسازی حق ندارند کاری کنند که اولا انحصار ایجاد شود و ثانیا این انحصار منجر به کمبود کالا و توقف تولید خودرو شود.

جعفری دولت آبادی از وزارتخانه‌های مرتبط با این دستگاه‌ها خواست که به این بخش کمک کنند و خاطرنشان کرد: بخش قضایی این مسئله حتما رسیدگی خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که این شرکت‌های متخلف بخواهند روی خودروسازها اثر بگذارند.

دادستان تهران در رابطه با بحث نگهداری و دپوی خودروها نیز اظهار کرد: چندین گزارش از رسانه‌ها در این زمینه پخش شد و همچنین بر اساس گزارش پلیس مبنی بر شناسایی دو انبار بزرگ نگهداری خودرو، روز چهارشنبه گذشته یکی از معاونین خود را به یکی از این انبارها اعزام کردم و مطابق بررسی‌ها مشخص شد که در هر دو انبار خودروهایی که قطعات آن‌ها ناقص است، نگهداری می‌شود.

وی از رسانه‌ها و همه دستگاه‌ها خواست که به اعتماد مردم در این بخش آسیب نرسانند و ادامه داد: در جلسه امروز تاکید شد که خودروسازان حق ندارند خودروهایشان را انبار کنند به دلیل اینکه امروز مردم از رسانه‌ها می‌شنوند که این خودروها در انبارها برای گرانفروشی دپو می‌شود.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: توضیحاتی که خودروسازان امروز ارائه کردند تا حدی قانع کننده بود، ولی قطعا اگر گزارشی مبنی بر دپوی بی مبنای خودرو و بدون عرضه به دادستانی ارجاع شود، حتما در این بخش ورود و اقدام خواهیم کرد.

دادستان تهران در رابطه با توضیحات خودروسازان در مورد گران کردن خودرو نیز افزود: در این جلسه تاکید شد که در زمانی که تحریم و جنگ آمریکا علیه انقلاب اسلامی است نباید مردم که پشتیبان انقلاب هستند را با گرانی نابهنگام و چندباره مایوس کنیم.

وی با اشاره به توجیهات خودروسازان در این زمینه مبنی بر اینکه بخش دلالی است که به افزایش قیمت خودروها دامن می‌زند، از وزیر صنعت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان خواست که به این موضوع ورود کنند.

جعفری دولت آبادی گفت: دولت همانطور که وظیفه حمایت از تولید کننده و خودروساز را برعهده دارد باید از مصرف کننده نیز حمایت نماید تا بین حمایت از تولید کننده و حمایت از مصرف کننده تعادل برقرار شود و به گونه‌ای نباشد که مصرف کننده در برابر غول گرانی بی پناه باشد و از سوی دیگر اعلام شود که از تولید کننده حمایت می‌کنیم.

وی به مسئولان دولتی و خودروسازان توصیه کرد که بین حمایت از مصرف کننده و تولید کننده تعادل برقرار کنند و گفت: در شرایطی که مردم باید در این جنگ اقتصادی حضور داشته باشند و از آرمان‌های انقلاب حمایت کنند، نمی‌شود با گران کردن ناگهانی و شوک به بازار، آن‌ها را مایوس کرد.

جعفری دولت آبادی در ادامه به مباحث مطروحه در بخش اول جلسه در مورد شعب ویژه اشاره کرد و گفت: در بخش اول جلسه گزارشی از دستگاه‌های ضابطین در حوزه‌های مختلف از جمله ارز و کاغذ ارائه شد.

وی با اشاره به کشف انبار کاغذ در اطراف تهران و تشکیل پرونده در این زمینه، افزود: اخیرا یکی از متهمان این پرونده دستگیر شد.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: سه نفر از مقامات دستگاه‌های دولتی در ارتباط با پرونده‌های شعب ویژه، اخیرا و ظرف چند روز گذشته دستگیر شدند که با تکمیل تحقیقات در هفته‌های آینده اطلاع رسانی بیشتر صورت خواهد گرفت و این افراد بیشتر به حوزه ارز و مسائل مرتبط با کالاهایی که در پرونده‌‎های شرکت‌ها مطرح است، مربوط می‌شوند.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: یکی از آن‌ها نیز مرتبط با بانک مرکزی بود که بعد از تحقیقات توضیح خواهیم داد.

وی با اشاره به پرونده دختر یکی از وزرای سابق، گفت: این پرونده در دادسرای اقتصادی تکمیل و متهم آن بازداشت شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما