شناسهٔ خبر: 150051 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جایگزین کردن دلار، مشکلات ارزی را حل می‌کند

حسن نوروزی عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: در معاملات می‌توان از ارزهای دیگر به جای دلار استفاده کرد که با این اقدام بخش قابل توجهی از مشکلات ارزی کشور حل می‌شود.

به گزارش«نماینده»، حسن نوروزی  با اشاره به اینکه بازار ارز روزهای پرتلاطمی را پشت سر می‌گذارد، اظهار داشت: برای برون‌رفت از این مشکل در وهله اول باید توجه خود را معطوف به حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید داخلی رقابت‌پذیر، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر تولیدکنندگان داخلی از بسیاری از امتیازات محروم و تسهیلات بانکی با نرخ سودهای بالا، باعث ورشکستگی آنان شده است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به اینکه این سیستم بانکی غیر رقابت‌پذیر شدن تولیدات داخلی را در پی داشته است، تصریح کرد: این در حالی است که فضا برای فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی فراهم و تقویت شده است؛ به گونه‌ای که برخی از وزارتخانه‌ها بخشنامه‌هایی مبنی بر ضرورت استفاده از محصولات و قطعات خارجی به دستگاه‌های ذیربط خود ابلاغ کرده‌اند که خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است.

نوروزی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی کشور می‌توان در معاملات تا حدودی از ارزهای دیگر به جای دلار استفاده کرد، گفت: این اقدام بخش قابل توجهی از مشکلات ارزی کشور را حل می‌کند و از نظر اقتصادی هم امکان‌پذیر است.

نظر شما