شناسهٔ خبر: 150048 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

خادمی مطرح کرد؛

برخی افراد هرچه زودتر از قطار مدیریتی پیاده شوند به نفع نظام است

خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان فرصتی در اختیار جوانان قرار می‌دهد، اما از سوی دیگر عده‌ای افراد باتجربه را از گردش مدیریت خارج می‌کند.

به گزارش «نماینده» هدایت‌الله خادمی ،در پاسخ به این‌که آیا استثناهای موجود در قانون منع به کارگیری بازنشستگان آن را از فلسفه اصلی خود دور نمی‌کند؟ اظهار داشت: استثناهای موجود در این قانون مربوط به نیروهای نظامی است که با نظر و دستور مقام معظم رهبری منصوب می‌شوند و در سایر بخش‌ها اکثر افراد بازنشسته کنار گذاشته خواهند شد. در این قانون استثنایی برای جانبازان بالای ۵۰ درصد آمده است که البته تعداد قابل ملاحظه‌ای نخواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: کشوری که ۸ درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت جهان را دارد، باید به میزانی فضای کسب و کار ایجاد کند تا علاوه بر حفظ نیروهای باتجربه، فرصت‌های شغلی برای نیروهای جوان وجود داشته باشد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «با تصویب این قانون مشکل اشتغال حل نخواهد شد» گفت: دهه شصتی‌های ما حدود ۴۰ سال سن دارند، اما تاکنون فرصت شغلی نداشته‌اند.

وی افزود: در مجموع این قانون مشکل را به طور کلی حل نخواهد کرد، بلکه نقش مسکن را خواهد داشت، اما افرادی که سن بالایی دارند و نیاز اقتصادی ندارند از چرخه مدیریت کشور خارج خواهند شد.

خادمی تصریح کرد: برخی از وزرای ما ۴۰ سال است که یا وزیر هستند یا معاون رییس جمهور یا معاون وزیر که مدام در حال گردش هستند. این افراد عملکرد مناسبی نداشته‌اند، چرا که اگر عملکرد مناسبی داشتند امروز وضعیت اینگونه نبود. این گروه هرچه از قطار مدیریتی زودتر پیاده شوند به نفع نظام است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتصابات اخیر مقام معظم رهبری باید الگو و چراغ راهی برای همه مسئولان باشد. هر حرف و حرکت رهبری باید نصب‌العین مسئولان قرار گیرد، اما متاسفانه در این ۴۰ سال اینگونه نبوده است و گرنه وضعیت کشور اینگونه نبود.

نظر شما